Xiaomi ändrar ljus på foton?

Permalänk
Medlem

Xiaomi ändrar ljus på foton?

Hmm, så jag är extremt nöjd med min Xiaomi Mi 9 MEN när jag tar foton så (oftast med snapchat) så ser allt bra ut tills jag trycker "ta bild" och då ändrar den ljuset så allt blir mer blått typ, syns väldigt väl om man tar en selfie med vit bakgrund så är den blå sen efteråt.

Har försökt googla men utan större framgång. Någon som vet hur man tar bort detta typ "filtret" som den lägger på?
Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har kommit åt att ändra vitbalansen? Om man nu kan göra det på snapchat.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Blir det likadant när du kör med dedikerade appen på telefonen och tar en bild? Eller är det bara i Snapchat?

Skickades från m.sweclockers.com