Fullstora tangentbord populärast bland SweClockers medlemmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Kör ännu med en G15 med blåa dioder, börjar väll ha en 13 år på nacken.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör själv med G11 och jag kan inte klaga då den funkar som önskat

Permalänk
Medlem

Fullstort för arbete och tkl för gaming.

Permalänk
Medlem

TKL känns alldeles lagom, saknar väl numpad lite. Skulle kunna tänka mig en lös numpad jag kan skjuta undan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är det fullstort som gäller. Har testat mindre men satan vad jobbigt det är att skriva siffror när de är så utspridda och inte har samma layout som en miniräknare som jag är van vid.

Om man aldrig skriver siffror så ofta så kan jag dock se att det är rätt onödigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

På bilden i artikeln, Tangentbordet som ligger underst, någon som vet vad det är för tillverkare?

Permalänk
Medlem

Felaktig slutsats read i artkelns titel. Bara för att flest personer använder fullstora tangentbord betyder inte att alla skulle ha någon preferens. Man köper det som finns att köpa.

Eller så kanske man köper ett fullstort tangentbord därför att man är rädd för ett mindre tangentbord skulle kunna sakna en tangent som man skulle kunna behöva för ett program i framtiden ... även om ett mindre tangentbord egentligen skulle kunna passa en bättre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Har börjat använda ett tangentbord med avtagbart numpad, som man även kan välja att sätta på vänster sida av tangenbordet om man vill det. Mycket smidigt.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Kör själv både fullstort och tkl. 60% har jag ingen användning av i dagsläget, men jag kan tänka mig att det lämpar sig perfekt till en htpc.

Permalänk
Skrivet av kettu92:

Kör ännu med en G15 med blåa dioder, börjar väll ha en 13 år på nacken.

Skickades från m.sweclockers.com

har också ett av dessa som jag köpte typ releaseåret dock utbytt och går nu mer bara som backuptangentbord då det är lite svajigt i elektroniken efter alla år men fungerar iaf bara att belysningen lever sitt eget liv typ.

fast bytte mest ut det för att jag ville ha ett tystare tangentbord samt att saxbrytare (laptoptangenter) är mycket skönare än vanliga höga tangenter imo.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

TKL 4 life. Klarar allt och snor inte utrymme för musen. Att TKL inte vinner är nog för att de kostar mer än 100 kr, eftersom TKL bara finns som mekaniska. Det hade varit väldigt intressant att begränsa undersökningen till mekaniska tangentbord

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.