Mitt gamla herderliga sindewinder x4 har förjat få trasiga knappat. Något liknande där ute?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalsland
Registrerad
Jan 2017

Mitt gamla herderliga sindewinder x4 har förjat få trasiga knappat. Något liknande där ute?

Har suttit med detta tangentbord i år och dagar men nu så har enter gett sig och det verkar svårt att hitta ett "nytt" i bra skick och som inte kostar 2-3 gånger mer än vad det gjorde nytt. Försökte få tag i ett icke nordiskt bara för att byta ut eventuella knappar men antingen skickas de ej till Sverige eller så är det från USA och då går ju priset upp ganska snabbt..

Någon ide till ett liknande/bättre tangentbord? Aldrig fastnat för mekaniskt pga ljud men annars verkar ghosting och/eller den där billiga plastkänslan vara en del av de jag råkar hitta.

Tips?

Tack på förhand.

I7 4790K 4,0GHz
X GA-Z97X-GAMING 3
GTX 1070 Ti
Samsung 840 EVO 250gb + 2x WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Dinkydamn:

Har suttit med detta tangentbord i år och dagar men nu så har enter gett sig och det verkar svårt att hitta ett "nytt" i bra skick och som inte kostar 2-3 gånger mer än vad det gjorde nytt. Försökte få tag i ett icke nordiskt bara för att byta ut eventuella knappar men antingen skickas de ej till Sverige eller så är det från USA och då går ju priset upp ganska snabbt..

Någon ide till ett liknande/bättre tangentbord? Aldrig fastnat för mekaniskt pga ljud men annars verkar ghosting och/eller den där billiga plastkänslan vara en del av de jag råkar hitta.

Tips?

Tack på förhand.

Du kan inte använda ANSI Enter på ett ISO tangentbord, då dessa är i olika storlekar, samma gäller ANSI Left Shift. Funkar dock bl.a med ISO/UK Enter å Left Shift.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.