Bilden blir grön/rödprickigt! Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2019

Bilden blir grön/rödprickigt! Hjälp!

Hejsan!. Häromdagen när jag skulle spela dator som vilket dag som helst så frös bilden till sig. Och på bilden så är det antingen grönt eller rödprickigt. Jag kan ej röra något dvs muspekaren. Och jag kan ej gå via Ctrl+Alt+Delete. Jag är helt fast. Jag trodde först att det var glapp i min DVI Kabel då testade jag att byta. Och samma resultat. Testade en annan skärm. Och då också samma resultat.

Någon som har någon idé om vad det kan vara eller vad det är. Jag själv tror att det kan vara grafikkortet eller Windows som skojar med mig.

Specs:

Intel Core i3 8350K 4.0 GHz 8MB
ASUS PRIME Z370-P
Asus radeon r9 280x directcu ii
Power supply Cooler master 600W

Trädvy Permalänk
Brons i quiz
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

Det låter som grafikkortet men testa med interngrafik och se om ifall problemet kvarstår.

8600K @ 1.035V Louqe Ghost S1
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2019

@Vzano: Så Kan det nog vara. Eller så är det 2 flugor i en smäll. Kommer nämnligen inte ens in på startsidan på windows. För windows vill reparera sig själv direkt när jag startar datorn nu när jag har Dvi kabeln i moderkortet, Och då kommer detta upp "Kunde inte reparera "system 32 logfiles srt srttrail.txt" (Ej kunnig på detta)

Trädvy Permalänk
Brons i quiz
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av ZimpaNxD:

@Vzano: Så Kan det nog vara. Eller så är det 2 flugor i en smäll. Kommer nämnligen inte ens in på startsidan på windows. För windows vill reparera sig själv direkt när jag startar datorn nu när jag har Dvi kabeln i moderkortet, Och då kommer detta upp "Kunde inte reparera "system 32 logfiles srt srttrail.txt" (Ej kunnig på detta)

Installera on windows och återkom.

Skickades från m.sweclockers.com

8600K @ 1.035V Louqe Ghost S1
Citera för svar
Instagram