Uppgraderad dator, hur kopplar jag min ssd!?

Permalänk
Medlem

Uppgraderad dator, hur kopplar jag min ssd!?

HJÄLP! Börjar få panik, har äntligen fått ihop nya datorn där jag tänkte sätta i min ssd disk, det är INTE M2. Har kopplat till nätagg men hittar inte någon kontakt i moderkortet till den andra kabeln, har ett Z390 Aorus elite

Permalänk
Medlem

Datorn går igång, kommer in i BIOS där det står att jag inte har något att boota ifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kolla nere till höger på moderkortet, ibland kopplas det ifrån sidan.

Permalänk
Medlem

Du behöver en sladd som ser ut såhär:
Borde finnas i antingen kartongen till moderkortet eller till nätagget.
Sladd

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Du behöver en sladd som ser ut såhär:
Borde finnas i antingen kartongen till moderkortet eller till nätagget.
Sladd

Mvh

Jo det är just den jag inte vet vart i moderkortet jag ska koppla in :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Viggstar:

nere till höger sidifrån. (Du ser de svarta sata-portarna där)

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

@Viggstar: https://i.ytimg.com/vi/IzWndJ9ligU/maxresdefault.jpg

nere till höger sidifrån. (Du ser de svarta sata-portarna där)

TACK! Nu jävlar, nu hoppas jag allt funkar som det ska bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Viggstar:

Jo det är just den jag inte vet vart i moderkortet jag ska koppla in :/

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker vara väldigt dryg genom att skriva att du har en manual till ditt moderkort, där det står exakt vart och hur du ska koppla in din hårddisk.

Den ligger förmodligen kvar i lådan som moderkortet kom i.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Tänker vara väldigt dryg genom att skriva att du har en manual till ditt moderkort, där det står exakt vart och hur du ska koppla in din hårddisk.

Den ligger förmodligen kvar i lådan som moderkortet kom i.

Har faktiskt läst i den flitigt men hittade det inte :/ Nu har jag inget internet, antar att det behövs några drivrutiner? Hittar fan inte det heller, har z390 aorus elite och i7 9700k som är nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Viggstar:

Har faktiskt läst i den flitigt men hittade det inte :/ Nu har jag inget internet, antar att det behövs några drivrutiner? Hittar fan inte det heller, har z390 aorus elite och i7 9700k som är nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Ifall du inte fick med någon cd-skiva, så gå in på denna sida http://download.gigabyte.eu/FileList/Driver/mb_driver_lan_int... och välj att tanka hem filen, är drivrutiner, för ditt nätverkskort.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Tänker vara väldigt dryg genom att skriva att du har en manual till ditt moderkort, där det står exakt vart och hur du ska koppla in din hårddisk.

Den ligger förmodligen kvar i lådan som moderkortet kom i.

Tänker vara väldigt dryg genom att påpeka att det inte är en hårddisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Ifall du inte fick med någon cd-skiva, så gå in på denna sida http://download.gigabyte.eu/FileList/Driver/mb_driver_lan_int... och välj att tanka hem filen, är drivrutiner, för ditt nätverkskort.

Tack! Fick skiva men har ingen cd-läsare! Kollar när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com