Permalänk
Medlem

Publik tv i hemmamiljö?

Har fått erbjudande om att köpa en publik tv till ett bra pris. Hur bra är de att ha hemma? Har en soundbar som jag isf kommer vilja koppla till tvn.
Idag har jag en ca 3 år gammal LG 55” som isf kommer bytas ut.

Länk till ”tvn”

https://www.av-online.se/60003928-nec-multisync-e705-70-e-ser...

Permalänk
Medlem

Publik?

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

[quote postid="17916321" userid="179031" name="Gimberg"]
Publik?
[/

De kallade den så på Dustin 🤷‍♀️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1080p på en 70", skulle personligen inte ta i med tång.

Permalänk
Medlem

Ser ingen mening med att skaffa en sådan nu när tv-avgiften ändå hamnar på skatten.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Utan TV tuner troligen.
Ett gammalt fantomentrick för att undvika gamla tv avgiften.
Ett hål som vi ju vet är pluggat numera med TV skatten.

Permalänk
Medlem

Men om vi bortser från tv-avgifter och pengar.
Jag har nu Apple TV med Iptv så behöver varken tuner eller smart-tv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns egentligen ingen fördel att köpa en sådan skärm över en TV.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Ok, jag kommer kunna sälja LGn för 1000-2000:- mindre än vad jag får ge för denna så är det en indikation, fortfarande ovärt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det inte så att vanliga TV-apparater oftast inte har en ljuskälla per pixel? Och det är därför liten text ser skit ut när man kopplar in till datorn? Om det här är en "riktig skärm" kanske den har någon fördel där.

I vilket fall, 1080p är ju lite föråldrat vid det här laget. Men om du inte kommer nyttja 4k så är det ju saksamma.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Helt vanlig lcd?
Men är inte risken med digitala skyltar att det blir inbränningar,
sedan är motion compensation algoritmer bra när man ska se på
film på en så stor tv, har den det?

Annars är det väl ett fynd till rätt pris...

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Då kan du lika väl köpa den billigaste 70" som finns för 11 tusen.
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/70tumochstorre/l...

Permalänk
Bildexpert 📺

@Ante1978: Detta är alltså en 70-tumsskärm, en produkt som går under kategorin signage eller publika displayer avsedda för presentation, informationstavlor, reklam etc. Ofta, men inte alltid, byggd för konstant drift som att stå påslagen dygnet runt om det behövs.

Det är inte en TV i någon egentlig mening men kan förstås fylla den rollen. Bildkvaliteten hänger i väldigt hög grad på källorna och så länge man matar bra källmaterial brukar det bli bild därefter. En sådan här produkt har sällan hyss för sig så att säga. 1920x1080 pixlar på 70 tum är givetvis inga problem om du tänkt ha den på soffavstånd.

Mycket hänger på vad du väntar dig, hur sliten den är och vad du betalar för. Jämför med en ny TV i 70-tumsklassen.