Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

usb-c till ethernet.

Har stött på patrull (som vanligt). Har ett program i bärbara datorn som bla kan läsa felkoder men även ändra saker som lampvarning etc i bilen. Detta program är väl inte skrivet av de bästa kodarna så det går inte att använda trådlöst nätverk (funkar kalas med de andra programmen). Denna används när jag är i bilen och då jag bor i lägenhet står bilen inte i närheten av ett uttag så måste koppla upp mig via mobilen. Min fråga är då om det skulle kunna finnas en adapter så jag kan få datorn att tro att den är kopplad till en router fast det är mobilen dvs usb-c i ena änden och ett ethernetuttag i andra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Brukar det inte gå att dela ut internet från telefonen via usb? Alltså precis det du vill om jag förstått det rätt! Jag har för mig att datorn ser det som en trådad anslutning.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: Sapphire RX Vega 64 8GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av L.Forsgren:

Brukar det inte gå att dela ut internet från telefonen via usb? Alltså precis det du vill om jag förstått det rätt! Jag har för mig att datorn ser det som en trådad anslutning.

Har provat. Den vägrar. Det ända som funkar är att koppla in via nätverksporten Misstänker det är något copyright-jox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

@Perrablerra: absolut finns hur många som helt, kjell säljer en jag använt med min s8,s9+, s10+
eller så köper du en på wish för några kronor.

Har du testat att koppla telefonen via blåtand på telefonen och på det sättet ge internet till datorn?
det fungerar för mig att göra så dom få gånger det inte fungerat med wlan eller kabel till tefonen.
a just det, ett äldre felsökningsprogram jag använde fick jag även disabla alla andra anslutnningar på datorn för det skulle fungera

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av aragon:

@Perrablerra: absolut finns hur många som helt, kjell säljer en jag använt med min s8,s9+, s10+
eller så köper du en på wish för några kronor.

Har du testat att koppla telefonen via blåtand på telefonen och på det sättet ge internet till datorn?
det fungerar för mig att göra så dom få gånger det inte fungerat med wlan eller kabel till tefonen.
a just det, ett äldre felsökningsprogram jag använde fick jag även disabla alla andra anslutnningar på datorn för det skulle fungera

Så det funkar med vilken som helst? Tänkte att man var tvungen att ha en speciell modell när den ska kopplas till mobilen iom drivrutiner etc. Men då är det bara att shoppa loss

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

@Perrablerra:kan inte lova att det fungerar med alla, jag har testat två och dom har fungerat.
vill du vara helt säker på att det ska fungera, kan du ju använda tex denna: https://www.amazon.com/dp/B01AL7P1FU/?tag=stackoverfl08-20

telefonen ger den internet trådlöst, datorn ansluter med kabel till den.

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av aragon:

@Perrablerra:kan inte lova att det fungerar med alla, jag har testat två och dom har fungerat.
vill du vara helt säker på att det ska fungera, kan du ju använda tex denna: https://www.amazon.com/dp/B01AL7P1FU/?tag=stackoverfl08-20

telefonen ger den internet trådlöst, datorn ansluter med kabel till den.

Såg ju ut som en bra pryl. Får kolla runt lite då den var slut där.

Skickades från m.sweclockers.com