Permalänk

Jag kan säga som har testat 240hz alienware freesync modellen 25"arn kosta 3500kr som efter all min forskning har minst blurr/snabbaste pixlarna.
Bilden blir super skarp i rörelse när man har hög fps "över200", men mycket av de är nog att för att dom ska klara av 240 hz så är nog panelerna top of the line TN me dom snabbaste/bästa pixel responsen.
Ända jag inte gillade med den skärmen var 1080p upplösningen, till och med på 25" är de för litet.
Gillade verkligen 240hz alienware panelen men skulle gå surround till min simulator så tjejen fick den skärmen och jag gick över till 32" 1440p 144hz VA, och måste säga när man är van me 240hz TN och går ner till 144hz VA för den delen så blir man nästan ledsen, saknar den skarpa bilden i rörelse, VA paneler är löjligt slöa gemfört me TN.

Men rekommendation efter testat VA 144hz, TN 144hz/240hz och IPS 100hz
Kör TN eller IPS, skippa VA
Visst Svart i VA är tamefan mig nästan kolsvart när jag gemför me sambon och TN 240hz skärmen, hon i conan exiles ser vad hon gör på natten fast de är gråsvart och ser vad hon gör, jag me VA har KOLsvart och ser inte ett skit utan en fackla.
Men ett stort MEN med VA paneler, Smearing/ghosting när de börjar bli mörka färger är i min mening nästan helt oacceptabelt kan spela Conan exiles eller Ark survival evulved och på dagen så ser det helt ok ut i 144fps, ser dock att pixlarna är lite efter då de är lite blurrigt i rörelse, men när skymning/natt händer alltså de är obeskrivligt hur dåligt VA panelerna hanterar mörka färger, Smearingen är löjligt stor, därför rekommenderar jag inte VA.

Men har du ett 1080ti eller 1080 eller 2080 och inte bryr dig om att spela i lägre inställningar för att få 200 plus fps så kör på det om du inte bryr dig om att de är 1080p upplösning du kommer inte ångra dig, men som andra säger 240hz är inte lika märkbart som 144hz MEN när du går ifrån 240hz då märker du vilken skillnad de är.

Apex Legends i 200 plus fps på 240 hz va så jävla gött ^^

Alienware AW2518HF
https://www.computersalg.se/i/3750139/alienware-aw2518hf-led-...

Den var de jag köpte och efter kollar reviews dock på G-sync modellen så är det den som har snabbast pixlar av alla 240hz skärmarna och kan säga den billigare freesync modellen är identiskt mot g-syncen när de kommer till panelens response.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Sorry för att inte har svarat på alla har ganska mycket i skolan just nu. Men jag har en fråga och det är om jag ens kommer nå 240 fps i fortnite med en i7 8700k Och ett gtx 1060 6gb i fortnite?
Sen har jag en lite off topic fråga och det är om man kan köpa ram sticks från olika märken och köra dom tillsammans.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av MalteFPS:

Sorry för att inte har svarat på alla har ganska mycket i skolan just nu. Men jag har en fråga och det är om jag ens kommer nå 240 fps i fortnite med en i7 8700k Och ett gtx 1060 6gb i fortnite?

Du kanske inte når 240 fps specifikt i fortnite. Men kanske i ett annat spel och i ett framtida spel, när du kanske också har en annan dator? Överlag är också 1920x1080/240 Hz-skärmarna av bättre kvalitet jämfört med den genomsnittliga basgamingsskärmen som kör 144 Hz.