RiME är gratis i Epic Games Store

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

RiME är gratis i Epic Games Store

Det fenomenalt trevliga äventyrsspelet RiME kan nu laddas ner kostnadsfritt i Epic Games Store. Det är ett otroligt härligt äventyrsspel med fokus på pussellösande. Äger redan spelet på PS4 och Steam och kan inget annat än helhjärtat rekommendera spelet till alla som tilltalas av estetiken och uppskattar pussellösande i makligt utforskande tempo.

RiME är gratis fram till 30 maj, då spelet City of Brass tar över som gratistitel.

Systemkraven är som följer:

Minimum:
Processor: Intel Core i5 2310 2.9 GHz / AMD FX-6300
Minne: 4 GB RAM
Grafik: GTX 550 Ti 1GB/ Radeon 6950 1GB eller bättre
Lagring: 7,7GB tillgängligt utrymme

Rekommenderade:
Processor: Intel i5 3570k / AMD FX-8350
Minne: 8 GB RAM
Grafik: GTX 770 2GB / Radeon R9 280X 3GB eller bättre
Lagring: 7,7GB tillgängligt utrymme

Länk: Hämta RiME kostnadsfritt här

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Grafiken ser trevlig ut

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Lagt den i biblioteket, kanske blir att kika på den till helgen

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@JeanC: Resten av upplevelsen matchar faktiskt det fina yttre Spelade igenom Steam-versionen när den släpptes på min dator kopplad till 4K-tv:n, det ser mäkta fint ut kan jag säga. Den versionen flöt också på riktigt bra, skulle tippa på att Epic Store-versionen fungerar mer eller mindre likadant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Tack för tipset, gratis är gott!

PC: Intel i7 8700K @ 4,8GHz | Noctua NH-D15 | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,25GHz | Asus Z370-E | 32GB DDR4 | Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD | Seagate Ironwolf 10TB + X antal mindre HDDs
Monitor: Asus ROG PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS G-Sync | Samsung 55" Q7FN QLED (120Hz)
Foto: Canon EOS 80D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II | Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003

Tycker också det var trevligt. Dock like tråkigt efter ett tag då det helt saknar utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2002

hmm Går det få högre fps än 60, eller är det maxlåset.

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 8700K | Asus Prime z370-a | 32GB | Asus 2080ti OC | Samsung 970 m.2 250 + 1000 | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS1 Synology DiskStation DS216j 2x8TB WDred / NAS2 Synology DiskStation DS216j 2x8TB Ironwolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Twitch
Registrerad
Jun 2005

Grafiken gillar jag starkt faktiskt!
Skall nog testa detta spelet och speciellt då det är gratis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2018

Finemang, gratis bilblioteket växer på Epic Store, tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2005

Kanon, kikat på det ett tag! Gratis med, perfekt.

| i9900K @ 5.1GHz | Asus 1080Ti @ 2088MHz | Corsair 16GB DDR4 @ 3333MHz | EK Custom Loop | Philips Brilliance 40" 4K | | Samsung M2 EVO 970 500GB | Soundblaster Z | Fractal Design R6 TG | Asus Z390-Prime |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Tackar för tipset. Fick starka Ico vibbar av det här, blir att testa.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Darkie:

hmm Går det få högre fps än 60, eller är det maxlåset.

Står här att det finns en cap på 240FPS.

https://pcgamingwiki.com/wiki/Rime

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Gillade inte alls, det är inte min typ av spel och att det var låst på 60fps gör det ospelbart för min del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av nandreas:

Gillade inte alls, det är inte min typ av spel och att det var låst på 60fps gör det ospelbart för min del.

Är du allvarlig? Alla konsolspel är således ospelbara för dig?

| Mobo: ASUS PRIME Z270-A | CPU: i5-7600K med Deepcool 240 EX | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte 1080 Ti OC | PSU: Fractal R2 750W | Chassi: NZXT S340 Elite | M.2: Samsung 970 Evo 500GB | SSD: Samsung 840 Evo 250GB + Samsung 850 Pro 256GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer XB270HU & LG 43UH664V |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

@Dave1080: Ja så är det nog tyvärr. Sålde min Xbox One X efter att jag blev van med min speldator och skärm på 144hz, kunde inte gå tillbaka hur jag än ville och försökte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av nandreas:

Såg nu att sätter man den på auto så går den upp i vad systemet klarar, max 240fps.
Så det är inte låst till 60 fps som jag trodde också.

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 8700K | Asus Prime z370-a | 32GB | Asus 2080ti OC | Samsung 970 m.2 250 + 1000 | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS1 Synology DiskStation DS216j 2x8TB WDred / NAS2 Synology DiskStation DS216j 2x8TB Ironwolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

Har köpt och spelat igenom det för ett halvår sedan. Kan tipsa alla som inte spelat det att göra det. Otroligt vackert och välgjort spel

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

@Darkie: aha jaa det va ju bra i så fall jag trodde auto gick automatiskt till 60 eftersom det var maxvärdet i menyn. Nåja, it wasn't my cup of tee anyway. Har redan avinstallerat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av nandreas:

@Dave1080: Ja så är det nog tyvärr. Sålde min Xbox One X efter att jag blev van med min speldator och skärm på 144hz, kunde inte gå tillbaka hur jag än ville och försökte.

De flesta spelen på PS4/Xbone är ju dock tyvärr på ca 30 fps, så det där är mycket förståeligt. Däremot att påstå att 60 fps är ospelbart var i mina ögon ganska extremt. Men nu vet jag att det finns folk ännu mer kräsna än vad jag är!

| Mobo: ASUS PRIME Z270-A | CPU: i5-7600K med Deepcool 240 EX | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte 1080 Ti OC | PSU: Fractal R2 750W | Chassi: NZXT S340 Elite | M.2: Samsung 970 Evo 500GB | SSD: Samsung 840 Evo 250GB + Samsung 850 Pro 256GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer XB270HU & LG 43UH664V |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av Dave1080:

De flesta spelen på PS4/Xbone är ju dock tyvärr på ca 30 fps, så det där är mycket förståeligt. Däremot att påstå att 60 fps är ospelbart var i mina ögon ganska extremt. Men nu vet jag att det finns folk ännu mer kräsna än vad jag är!

Jag spelade endast Battlefield, Cod och Forza på Xbox och de körs alla 3 på 60 fps, testade även Far cry 5 tror jag det hette som följde med Xboxen men det gick inte alls (Det var garanterat 30fps). Fastän jag inte hade var van vid något bättre före.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av nandreas:

Var går gränsen mellan helt ospelbart och hanterbart för dig?

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan Xp, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2002

Är Sweclockers också uppköpta av Epic eller vad är grejen med all onödig reklam för skiten?

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

När introt spelades så fick jag väldiga Zelda Wind Waker vibbar, och speciellt med sandstranden och måsarna som kom vid den uppspolade killen..

väldigt fin grafik, men det blev lite långtråkigt efter ett tag för att jag skulle fastna vid det, men det var nog för att jag satt och tänkte mer på att jag nog skulle spela om Zelda efter att ha blivit påmind

Sedan gillar jag att Epic Games ger bort spel, så för mig är det helt okej att göra reklam för Epic games.

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG278Q 27" 144Hz

Ryzen 7 2700@4GHz / Cooler Master Evo 212 / Asus Prime B450 Plus / HyperX Predator 16GB DDR4 3200MHz / Asus RTX2060 Rog Strix OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Grafiska stilen är åt The Witness-hållet, eller? Me like. Får skaffa när jag kommer hem.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@M-atri-X: Vi tar inte ställning för någon digital butik. Här handlar det om att informera om att det finns kostnadsfria spel att ladda ner, vilket är trevligt att upptäcka för den som missat det. Vi har informerat om när Uplay erbjuder gratistitlar, och vi skulle även uppmärksamma om Steam erbjuder gratistitlar. Om man av princip inte vill använda en viss butik är det bara att inte utnyttja erbjudandet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av loevet:

@M-atri-X: Vi tar inte ställning för någon digital butik. Här handlar det om att informera om att det finns kostnadsfria spel att ladda ner, vilket är trevligt att upptäcka för den som missat det. Vi har informerat om när Uplay erbjuder gratistitlar, och vi skulle även uppmärksamma om Steam erbjuder gratistitlar. Om man av princip inte vill använda en viss butik är det bara att inte utnyttja erbjudandet.

Okej, för jag tycker inte jag har sett så mycket spelreklam här tidigare. Och det är ju inte direkt en sida för spel heller? Tycker det är olustigt att en sida som Sweclockers som normalt ser till konsumentens bästa göra reklam för en butik som är så negativ för konsumenter. Jag kommer absolut inte använda EGS, men kan väl fortfarande få tycka att artikeln är onödig? Speciellt när det i förlängningen påverkar mig och resten av PC communityn negativt.

Om ett spel är så pass bra att det förtjänar en egen artikel här på Sweclockers så hade jag hellre sett artikeln tidigare. Jag tror de flesta här har jobb och kan betala för sig.

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@M-atri-X: Det är inte reklam för en spelbutik, det är inte reklam till att börja med, det är en tipsande tråd (inte en artikel) skapad av undertecknad för att göra medlemmar uppmärksammade på att det finns ett bra spel tillgängligt för gratis nedladdning. Vi hade som sagt tipsat om RiME fanns gratis hos Steam, Uplay, GOG, etc.

Nej det här är inte en spelsida, men vi kan lyfta saker på framsidan om det är något som kan vara intressant för en större del av medlemmarna, som de kanske har missat. Vi kan lyfta intressanta forumtrådar som diskuterar annat än teknik/datorkomponenter/etc, och där är spel ett av områdena som kan lyftas om det kan vara intressant för SweC:are.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Twitch
Registrerad
Jun 2005

@loevet:

Jag tyckte då iaf att det var bra att du skrev om det. Annars hade jag nog aldrig kollat helt ärligt. Tack så mkt

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@riqqi: Det var så lite så, kul att höra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av loevet:

@M-atri-X: Det är inte reklam för en spelbutik, det är inte reklam till att börja med, det är en tipsande tråd (inte en artikel) skapad av undertecknad för att göra medlemmar uppmärksammade på att det finns ett bra spel tillgängligt för gratis nedladdning. Vi hade som sagt tipsat om RiME fanns gratis hos Steam, Uplay, GOG, etc.

Nej det här är inte en spelsida, men vi kan lyfta saker på framsidan om det är något som kan vara intressant för en större del av medlemmarna, som de kanske har missat. Vi kan lyfta intressanta forumtrådar som diskuterar annat än teknik/datorkomponenter/etc, och där är spel ett av områdena som kan lyftas om det kan vara intressant för SweC:are.

Jo det är en tråd, men att lyfta tråden till framsidan på Sweclockers ger den samma exponering som en artikel. Jag tror nog du förstod vad jag menade. Det blir en tråkig diskussion om du ska bortse från alla mina argument och fokusera på detaljer som "om det är en artikel eller en forumtråd".

Som jag skrev tidigare, oavsett anledning till tråden så gör du reklam för en tjänst som är negativ för oss alla. Men vi behöver inte argumentera detta mer ifall du bestämt dig för att det här var en bra idé. Jag håller inte med dig helt enkelt och tycker alla som skriver för Sweclockers ska tänka en eller två gånger innan man börjar förespråka skit som EGS.
Ha en fortsatt trevlig helg.