RiME är gratis i Epic Games Store

Permalänk
Medlem

För mig är inte Epic store negativ, så vi tycker alla olika.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv

@serverfel: Ojj. Det har jag alldrig tänkt på men jag fick ca. 90fps på max inställningar med mitt gamla grafikkort och det var inte samma njutning som att sitta på låsta 144fps så kanske där nånstans 90-100fps. Men jag kan bra vara ospelad om det känns långsamt och ryckigt, tycker det liksom tar det roliga ur det roliga.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Ness: jag avsåg absolut inte att bortse från dina argument, jag ville bara lyfta fram att det var en forumtråd och att vi ofta lyfter fram forumtrådar på framsidan om de kan vara av intresse för gemenskapen i stort. Och som sagt, vi lyfter fram ett spel, inte en butik (även om butiken får exponering i processen, vilket andra butiker också fått i andra sammanhang). Men som jag var inne på tidigare tar vi inte ställning för någon butik, det är helt upp till medlemmarna vilka tjänster de vill eller inte vill använda.

Ha en fortsatt trevlig helg du också!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

@serverfel: Ojj. Det har jag alldrig tänkt på men jag fick ca. 90fps på max inställningar med mitt gamla grafikkort och det var inte samma njutning som att sitta på låsta 144fps så kanske där nånstans 90-100fps. Men jag kan bra vara ospelad om det känns långsamt och ryckigt, tycker det liksom tar det roliga ur det roliga.

Fan vilken tur att vi är olika. Känns nästan som ett funktionshinder att vara så känslig.

Jag kan vara nöjd med 60fps OM det inte dippar under dessa. Men visst. Det känns bättre att spela på en gamingskärm med 100+ fps.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

@serverfel: Ja och jag förstår ju själv hur löjligt det låter och som jag skrev i tidigare kommentar så hade jag gärna spelat fortsättningsvis på min xbox men var tvungen att sälja den eftersom den endast skapade frustration när jag försökte spela.

Edit: Före jag byggde min dator så fick jag även erfara det du skriver med stadig 60fps och det var mycket bättre än när det dippar under till säg 45-50fps. BFV är ett bra exempel på ganska stadig fps och Cod Blackout ett bra exempel på dålig fps (även på xbox one x) Så där håller jag helt med dig.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset Swec. Ett underbart spel som jag körde igenom i en sittning.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt lir, förvånansvärt tungdrivet dock.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

@toben: Sånt har jag aldrig på.

Permalänk
Medlem

Nu är det visserligen inte gratis, det är bara att du betalar med datamining av din personliga information.

Det finns förvisso många tjänster idag som bygger på samma sak, Facebook för att ta ett av de mest kända exemplen, men jag skulle personligen aldrig sälja min info till Epic Games i utbyte mot det överblivna skräp de ger bort i utbyte.