Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Wix - Webbhotell

Jag gör en tråd om detta populära webbhotell så vi kan hjälpas åt att förstå hur man gör.
https://www.wix.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Varför funkar det inte när jag lägger in en kod i en HTML box?

Add > More > HTML iframe

Den blir bara grå på redigeringssidan och det syns ingenting på hemsidan. Dock syns det på mobilversionen av hemsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av coconutconfetti:

Varför funkar det inte när jag lägger in en kod i en HTML box?

Add > More > HTML iframe

Den blir bara grå på redigeringssidan och det syns ingenting på hemsidan. Dock syns det på mobilversionen av hemsidan.

Jag kom på att problemet var att jag har annonsblockerare på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Wix är däremot inte ett webbhotell. Det är en tjänst där man bygger sin hemsida.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

@Florrpan: Ok. Vad kallar man det med ett ord? Websideredigerare? Man kan ju ha sin hemsida på deras server liksom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

@Florrpan: Ok. Vad kallar man det med ett ord? Websideredigerare? Man kan ju ha sin hemsida på deras server liksom.

Wyziwyg-editor typ.
Betyder "What you see is what you get"

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

De är en tjänst som involverar att bygga hemsidan i deras verktyg på deras server. Skulle du vilja flytta ifrån Wix måste du bygga om hela hemsidan i ett nytt verktyg. Därför. Inte en definition av ett Webbhotell.

Det är snarare en helhetslösning för hela din webbplats. Sidbyggare, plattform och webbhotell i samma. En Webbplatstjänst?

WYSIWYG = What you see is what you get, är inte heller helt korrekt eftersom den är mycket mer än ett verktyg.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

@Florrpan: Ok, tack.