Nvidia lockar med kort Geforce-relaterat videoklipp inför Computex

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Nvidia lockar med kort Geforce-relaterat videoklipp inför Computex

I en sexton sekunder lång videosekvens på Nvidias Geforce-kanal syns blott texten "super". Det kan handla om ett avtäckande under nästa veckas Computex-mässa.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jag tror det blir ett superhögt pris.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Säkert ett separat RTX kort för Ray Tracing som förr med Physx.

PC - Lian Li Alpha 550X - MSI X99A GODLIKE Gaming - i7 6850K 4.0Ghz + Alphacool Eisbaer 420mm - 32GB RAM - Gigabyte RTX 2080 OC - Asus Essence STX II + Pioneer HRM-5 - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - Samsung 860 1TB + Samsung 830 512GB - 12TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Sebastian V:

Hmm inte någon dum gissning. Det hade kanske varit fördelaktigt att ha det separat eftersom rätt få idag (inklusive jag själv) bryr sig speciellt mycket om det i sitt nuvarande utförande.

Titan kort känns inte troligt, finns ju redan ett. Såvida det inte är en ny GPU på 7nm.

Snabbare minne skulle det naturligtvis kunna vara, men GPU minne handlar det knappast om i sådana fall. Vet inte hur mycket det hade hjälp i dagsläget. Tänker mer på Sony's PS5 och snabbare hårddisk där. Iofs knappast något Nvidia skulle komma med plus att vi samtidigt behöver PCIe 4 eller 5 behövs väl troligtvis då.

Refresh känns inte heller speciellt troligt. Speciellt inte med tanke på namnet SUPER, men och andra sidan har ju Nvidia haft konstiga namn på saker förr.

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai
Registrerad
Dec 2010

Nvidia Super technology.

This new amazing Nvidia feature let's you preload all the Ray tracing data you need into your unused RAM for the best possible playrate in your game!

Eller så är super bara en förkortning på något som är relaterat till geforce.

Super, utility, precision, equipment, required

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Snubb1:

Jag tror det blir ett superhögt pris.

Tror vi det kommer att bräcka deras rekord?

29k grafikkort, dubbla RTX-titan på ett kretskort.

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Tror det står för nya serien Super Expensive. När ingen trodde att Nvidias grafikkort kunde bli dyrare så slår de världen med häpnad!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Sebastian V:

Det skulle vara trevligt, men känner man nvidia rätt så är den software-locked så att du måste ha ett Nvidia GTX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Snabbare RTX core gissar jag på eller flera core.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Frux:

Tror det står för nya serien Super Expensive. När ingen trodde att Nvidias grafikkort kunde bli dyrare så slår de världen med häpnad!

Haha, inte helt orimligt!

• Ryzen R7 1700 + Celsius S24 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 •
• Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ω • NZXT S340 Elite Black • Predator XB271HU • Nintendo Switch •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

Super... vore ju RTX 50% optimerat till ett 30% lägre pris... En optimistisk gissning
är något halvvägs till det.

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jul 2017

Ordet "super" får mig att tänka på hur Nvidia kallar sina kort i 16-serien för "The New Super-charger": https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/gtx-1660-...

Min första tanke var kanske ett nytt topp-kort i GTX 16-serien, för att konkurerra med Navi? Ett "GTX 1670", med prestanda som ett 1080/2070 men billigare och utan RTX tror jag skulle kunna sälja rätt bra och kunna konkurrera väl med AMD:s om Navi blir bättre prissatt än ryktat.

Nu är det här inget annat än ren och skär helt ogrundad spekulation utifrån vad ordet "super" kan betyda, och utifrån vad många velat att Nvidia gör.

Eller så kanske det är prissänkningar/kampanjer på 16-serien?

En bild säger mer än tusen ord. Så här gör du för att lägga upp bilder till ditt foruminlägg.

Synpunkter på moderering eller andra frågor om siten? Välkommen att kontakta oss via Sweclockers kontaktformulär eller i feedback-forumet.

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Burks: intressant spekulation faktiskt, det skulle mycket väl kunna vara en ny funktion för befintliga grafikkort i RTX-serien på mjukvarunivå. Ska bli intressant att se!

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002

Jag hoppas det handlar om nya grafikkort som ger ett prestandahopp. 2000-serien var allt annat än intressant. Hade prissättningen varit bättre eller prestandan bättre hade det varit en annan sak.

Något i stil med den gamla Shield som var en handhållen spelenhet med skärm inbyggd i kontrollen hade jag gärna sett igen. Men tveksamt att det skulle vara något sådant.

Risken är att Nvidia skapar hyper och konsumenter och börsen blir besviken mest.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

SUPER nytt....SUPER överpris....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av aines:

SUPER nytt....SUPER överpris....

@aines

Super snabbt och Super billigt.

De kan väl inte göra samma misstag denna gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003

Får lite Scaniavibbar av "loggan". Kanske är ensam om det.

Intel 7700 | 16 GB RAM | RX 570 Mini | HDPlex 160W | Logic Supply MC600

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Killgissar på "Superclocked" utgåvor av befintliga kort där man höjt klockfrekvenserna med typ 5%

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Måste erkänna att efter att man har sett denna videosnutt så kändes det dumt att beställa en till RTX 2080 ti för att köra dom i nvlink.

Men efter att reflekterad över mitt köp, så tror jag inte en "turing refresh" eller en upphottad version av Titan kan köra 7680×4320 med spelbar fps i nyare spel.

Jag spelar spel i det upplösningen, nvlink kommer att hjälpa mig att nå åtminstone 30 fps med med starka kompromisser. Tror vi är 2-3 grafikkorts generationer ifrån att spela 8K med "beväm" fps. Ångrar inte mitt köp av 2080 ti, kommer med största sannolikhet att inte köpa denna "super" produkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

De släppte ju Star Wars, så det här är nog för "Super Star Wars".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Supermegawow-refreshade Turing med stöd för ... PCIe 4.0?
Geforce GTX1700-serien?
Eller vågar man hoppas på ... Super-Tegra!?

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Uteslutningsmetoden, alltså...

1) Tror inte att det är nåt nytt större chip, för 2080 Ti är redan enormt och det finns något som heter reticle limit.
2) Tror inte att det är en ersättare till ett existerande chip, med tanke på hur nya de är. Modernare processer har allt högre testkostnader för varje nytt chip, och NVidia vill säkert slå ut de kostnaderna på mer än tiden sen Turing lanserades
3) Det skulle kunna vara högre klockade chip, möjligen, men samtidigt gillar NVidia att det numer är AMD som har ryktet om sig att ha de varma högljudda korten, så det låter osannolikt
4) Det skulle kunna vara mjukvaruförbättringar, i drivrutinen eller middleware, men det låter lite konstigt med tanke på brandingen.
5) Det skulle kunna vara högre klockade minnen. Detta är egentligen mest sannolikt - GDDR6 var helt nytt när Turing lanserades, och man kan mycket väl tänka sig att det finns snabbare minnen tillgängliga nu. Det är också precis vad NVidia gjorde för Pascal-generationen.

Så i brist på bättre idéer blev det en röst på snabbare minnen för att försöka spoila Navi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2005

Gissar på 2070 ti eller ett rtx titan XP.

Ryzen 5 1600x, AOC C24G1, Rx 580 Sapphire nitro+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

SUPER någon som varit hemlighetsfull på nya AA-teknikmötet

I've somehow been WASDing my whole life

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

PCI 4 stöd

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Kan det vara ett nytt Tegra?

Dator: Corsair 460X RGB, i7 6700K @ 4,6 Ghz, Asus Maximus VIII Gene, Noctua D15, Corsair LPX 32GB@3000MhzCL15, ASUS GTX 1080ti OC, Kingston HyperX SSD 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 850 EVO 500 GB, Samsung 960 EVO 1TB, Corsair RM650x.
Skärm: ASUS PG348Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

RTX kort med PCIe 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011

Känns som något mjukvarubaserat, de har ju inte lyckats gömma hårdvaran på sistone så någon ny funktion i Geforce Live kanske?

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SATA SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2013

Eller så har har de fixat något med deras DLSS som gör att att de flesta spelen kan använda sig utav detta med bibehållen bildkvalite?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

Nvidia skärmar tror jag dom hypar för, eller vad jag verkligen hoppas för... SUPER PRISSÄNKNINGAR!

"Resistance is futile."

- Georg Ohm