Behöver hjälp med att hitta ett spel (gärna skärmbild)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Mar 2009

Behöver hjälp med att hitta ett spel (gärna skärmbild)

Det finns ett spel som jag inte riktigt minns vad det heter och som jag hade på en av de första datorerna min familj hade.
Råkade ta bort det från datorn och min mor som jämt spelade det blev inte speciellt glad.
Jag har för mig att det hette Lingo och antingen var till Windows 3.1 eller någon av 3 versionerna av windows (kan även ha varit windows 95 då allt jag riktigt minns är att jag lyckades flytta utforskaren till papperskorgen och raderade hela installationen).
Det var på svenska.
Det var ett spel där man likt ett frågesportprogram skulle lista ut ord. Minns inte hur många ord per omgång men det var nog fyra eller fem.
Färgen på rutorna för bokstäverna var gröna har jag för mig.
Väldigt vag beskrivning då jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva det.
Har haft det i huvudet till och från sedan mitten av nittiotalet.

Som rubriken lyder så får ni gärna posta skärmbild.
Detta för att jag fick ett förslag om lingo på classicreload.com och jag fick det inte att fungera nånstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av orrebo:

Det finns ett spel som jag inte riktigt minns vad det heter och som jag hade på en av de första datorerna min familj hade.
Råkade ta bort det från datorn och min mor som jämt spelade det blev inte speciellt glad.
Jag har för mig att det hette Lingo och antingen var till Windows 3.1 eller någon av 3 versionerna av windows (kan även ha varit windows 95 då allt jag riktigt minns är att jag lyckades flytta utforskaren till papperskorgen och raderade hela installationen).
Det var på svenska.
Det var ett spel där man likt ett frågesportprogram skulle lista ut ord. Minns inte hur många ord per omgång men det var nog fyra eller fem.
Färgen på rutorna för bokstäverna var gröna har jag för mig.
Väldigt vag beskrivning då jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva det.
Har haft det i huvudet till och från sedan mitten av nittiotalet.

Som rubriken lyder så får ni gärna posta skärmbild.
Detta för att jag fick ett förslag om lingo på classicreload.com och jag fick det inte att fungera nånstans.

Vet inte vilket spel du söker. Men tycker det liknar detta om det fans på svenska vilket jag inte heller vet kan okså vara för gammalt med

https://youtu.be/YlG3NC8PN9Q

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Mega-Dark:

Vet inte vilket spel du söker. Men tycker det liknar detta om det fans på svenska vilket jag inte heller vet kan okså vara för gammalt med

https://youtu.be/YlG3NC8PN9Q

Skickades från m.sweclockers.com

Var tyvärr inte det spelet.

Hittade en bild på en nyare variant:
Länk till bilden