Problem med Asus Strix 980

Permalänk
Medlem

Problem med Asus Strix 980

Hallåj!

Jag har haft mitt Asus 980 i cirka 4 år, inte behövt mer då jag typ bara lirar CS och kollar på filmer..
Körde en match med en polare när datorn helt plötsligt dog. O då dog den helt och hållet, inte att skärmen slutade funka, utan den la ner. Jag testade starta om datorn och inget hände. Öppnade upp chassit och kollade vad som händer.. grafikkortet får ström men startar inte igång. På moderkortet så lyser den röda dioden för VGA_LED lyser.

Jag testade koppla in grafikkortet i en annat PCI port (port3) och samma sak hände, röd diod på PCI 1.. Testade koppla in ett gammalt 660 kort och då startade datorn som den skulle.

Har testat koppla in grafikkortet i moderkortet innan jag kopplade in strömsladdarna, då lyste grafikkortet rött (vid strömporten), när jag kopplade in sladdarna (6+6+2) så lyste dem vitt istället.

Är det kört? Finns det något man kan testa som jag kanske råkat göra eller ska jag bara börja kika på ett nytt grafikkort?

-- sidenote: hur lång garanti är det på asus grafikkort? jag har haft för mig att det är 5 år.. men läser nu på nätet att det är 3 år :/

/M

edit: VGA_LED är lampan som lyser..