Lämplig 65-tums 2018-modeller för spel och film?

Permalänk
Skrivet av KASC:

Någon speciell anledning till att du kör kodi? Testat om tex Plex funkar bättre? Jag kör Plex och har inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Körde XBMC fram till och med för 2v sedan men har börjat utforska 4k precis och de gillade inte min gamla XBMC så skiftade till KODI.
Sökte lite på youtube om PLEX men ogillade att man betalade för tjänsten. Behöver bara en simpel mediaspelare som fixar 4k men kanske är det min hårdvara det är fel på. Har adderat min spec i signaturen

Streama youtube 4k via TV'n laggar ingenting.

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem

Plex tycker jag klart är värt den lilla prislappen. Fungerar klockrent, kör med inbyggda Plex appen i tvn och den äter allt.

Jag kan rekommendera iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KASC:

Plex tycker jag klart är värt den lilla prislappen. Fungerar klockrent, kör med inbyggda Plex appen i tvn och den äter allt.

Jag kan rekommendera iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske ska ge den ett försök då. 50kr eller vad det kostade är klart mindre än en ny CPU till burken då jag ändå måste införskaffa en ny förstärkare till 5.1 systemet också

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

Kanske ska ge den ett försök då. 50kr eller vad det kostade är klart mindre än en ny CPU till burken då jag ändå måste införskaffa en ny förstärkare till 5.1 systemet också

Jag hade problem med Plex när jag streamade 4k på TVn från en NAS då Plex ville transcoda från NASen.
Kodi däremot var helt problemfritt.
Nu kör jag Plex från en Nvidia Shield istället då jag hade en del problem med ARC-ljud till recievern och så fick jag ej Dolby Atmos via ARC heller.
Nu med Shield så är downsiden att man inte får Dolby Vision/Atmos på Netflix

Tillägg i inlägget
Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Skrivet av Goong:

Jag hade problem med Plex när jag streamade 4k på TVn från en NAS då Plex ville transcoda från NASen.
Kodi däremot var helt problemfritt.
Nu kör jag Plex från en Nvidia Shield istället då jag hade en del problem med ARC-ljud till recievern och så fick jag ej Dolby Atmos via ARC heller.
Nu med Shield så är downsiden att man inte får Dolby Vision/Atmos på Netflix

De där blev lite mer invecklat så jag hängde inte med. Fick möjlighet av en polare att uppgradera från Windows 8.1 till 10 pro så ska börja med detta så får vi se om det blir någon skillnad. Nästa steg blir väl att testa plex ändå

Ska för vidare information om någon hittar denna tråd senare dela med mig av mina inställningar jag kör på TV'n ikväll.

Kan också nämna att det märks skillnad på input lag när man spelar från PC till TV'n. Om man kör vanliga bildlägen (bio, pro osv) kan man faktiskt märka av att den upplevs lite seg om man spelar spel där du t.ex. ska tajma ett hopp.

Skiftade till bildläge spel/gaming och då känns allting bra igen så det är ett tips till de som spelar på XF9005.
Kör iprincip samma bildinställning där men jag ställde upp skärpa och kontrast extra vilket var trevligt för just gaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005