Har lite frågor om Google Assistent är så kass på Iphone jämfört med Android mobiler eller om det går underlätta.
Jag har Google assistent på 3 språk (Svenska, Engelska, Japanska). Så det språk jag talar förstår den direkt (en anledning Siri är skräp)
Problemet är ju att det inte finns enkelt sätt att prata med google assistent. Jag har ju genväg i siri så man kan säga "Hej Siri Hej Google" men även det har ju rätt skön delay och omständigt.
Så.
1. Voice activate av google assistent går inte alls på Iphone ännu? Dvs från låst telefon utan man måste manuellt starta appen och trycka eller gå via Siri?
2. Om jag köper en google home och kopplar den till mobilen, kan jag då prata med google assistent som man ska? På mina inställda språk osv?
3. Siri har ingen "God morgon" rutin eller? Varje morgon säger jag helt enkelt God morgon på Japanska, Svenska och den läser upp nyheterna osv. (Iofs även om det gått på Siri förstår puckot bara 1 språk ändå)
Kommer detta någonsin fungera om det ej gör det nu ovan, eller är det bara dumpa Iphonen och köpa en Android? (Fungerar detta ovan på alla Android eller måste det vara "Android one" mobiler? som Pixel / Nokia