Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Venom by Nagelfar

När dem släppte information om att de skulle göra en film baserad på Marvels Venom kände jag att det kunde nog bli en bra dator modd så ja sagt och gjort, ca 6 månader efter att jag påbörjat bygget är det nu äntligen klart och kan visas upp.

Som Uppsalabo man är tänkte jag att jag skulle ställa upp i birdie och hade det som målsättning att vara klar med bygget tills dess.
Extra roligt att Venom slutar på en delad första plats och även fick en hel del röster under peoples choice.

Datorn är baserad på Fractal Designs R6 chassi, vilket har fått sig en ordentligt remake.

Specifikation som följande:

Hårdvara

• Chassi: Fractal Design Define R6 med glas sida på båda sidor

• Moderkort: ASUS Z390-F

• CPU: Intel i9 9900k

• GPU: ASUS GTX 1080 Ti

• RAM: Corsair Dominator RoG Editio 16GB

• PSU: Corsair RM750x

• SSD: Samsung 970 evo 250GB

• SSD: Samsung 860 EVO 500GB

• SSD: Samsung 850 EVO PRO 256GB

Vattenkylning

• Reservoar: Phanteks R220

• Pump: Alphacool DDC PWM

• Radiator: 2x EK SE360

• Fittings: EK vit OD16 HDC

• CPU block: EK Velocity

• GPU block: EK fullcover RGB

• Rör: EK PETG OD16

• Fläktar: Corsair HD120 x9

Länk till byggloggen

Besök galleriet här

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Söt
Plats
Morgongåva
Registrerad
Jul 2007

Gratulerar! Det var kul att få se den IRL idag. Det är nästan så att jag kommer förbi med systemkameran

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Hannes:

Gratulerar! Det var kul att få se den IRL idag. Det är nästan så att jag kommer förbi med systemkameran

Ja det var kul att äntligen få visa upp den.
Haha ja det skulle vara grymt om man kunde få till en ordentlig photoshoot på datorn. Personligen tycker jag att den förtjänar det. Måste jobba lite på att få sponsorer så man har råd med en riktig kamera

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Satan jag har gjort likadana galler till mina radiatorer, va ett helvete att reversa från en jpg bild!
Snygg burk iallafall!

| 4670k | Asus maximus VI hero | corsair xms3 ddr 1600 | Sapphire R9 290 med EK block | Corsair HX 750 | Alphacool ut60 240 | Alphacool ut60 360 | | XSPC vario acrylic tank | Ek supremacy | Samsung 840 evo 250GB | Sennheiser HD650 | Beyerdynamic dt880 premium | Bottlehead Crack | Odac | Starving Student | AMB M3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Väldigt vackert bygge!

Satt och skummade igenom byggloggen och tyckte jag läste att du egentligen hade tänkt att kyla minnerna också? För vet inte vad det röda på minnerna skall förknippas med i Venom förutom kanske hans tunga? Annars kanske man skulle ha gått för standard Corsair Dominatior minnen istället.

Är alltid nyfiken på hur människor tänker när dem gör sina byggen så är ingen kritik är endast intresserad

5/5 i vilket fall som helst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av jensen.:

Väldigt vackert bygge!

Satt och skummade igenom byggloggen och tyckte jag läste att du egentligen hade tänkt att kyla minnerna också? För vet inte vad det röda på minnerna skall förknippas med i Venom förutom kanske hans tunga? Annars kanske man skulle ha gått för standard Corsair Dominatior minnen istället.

Är alltid nyfiken på hur människor tänker när dem gör sina byggen så är ingen kritik är endast intresserad

5/5 i vilket fall som helst!

Stämmer bra det. Har block och kylflänsar hemma till minnena. Aningen slarvigt av mig då jag trodde det skulle vara kompatibelt med alla dominatorminnen men icke haha.
Du har även rätt ang att det ska symbolisera tungan, tänkte att jag får försöka göra det bästa av situationen. Roligt att någon mer än jag som faktiskt tolkat minnena som tungan
Funderade att byta till andra minnen men tyckte att symboliken var så pass bra och tycker att det är en trevlig avbrytning i det annars ganska mörka bygge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av kozmos:

Satan jag har gjort likadana galler till mina radiatorer, va ett helvete att reversa från en jpg bild!
Snygg burk iallafall!

Ja jag fick tag på färdiga fläktgaller men fixade även 50x50cm ark i det mönstret. Sen var det bara en fråga om hur man skulle få till inbyggnationen bra