Google presenterar mer information om Stadia – kommer till Sverige i november

Permalänk
Lego Master

Spelar redan en del via Geforce Now, senast Skyrim SE. Bra skit.
Kan man hoppas att Android TV ska inkluderas i enheter som ska klara av att strömma Stadia? Tänker att min Shield kan funka, iaf för 1080p (har ingen 4K-TV ändå, så Pro-abonnemanget ser inte ut att vara något för mig).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Men kom igen....krångel hade man på DOS o Win 9x tiden....idag har det aldrig varit lättare att hantera en dator.

....Jag förstår nu varför iOS slått igenom som det gjort.....

Nu med Windows 10 har mitt spelande på dator aldrig varit enklare och smidigare i mitt tycke. Väldigt friktionsfritt och inte en massa bortkastad tid på felsökning, även om det ibland förekommer. Mest problem med Nvidias drivrutiner som tagit tid nu de senaste två åren.

Men de som bara vill kunna hoppa in i spelandet nöjer sig kanske inte med detta utan vill betala för att ha direkt åtkomst till spelandet. Jag kan se fördelarna i det med, i arbetsveckan kan jag känna ett mindre sug efter att sätta mig och spela vid datorn efter jobbet utan det har blivit något jag fokuserar mer på under helgerna.

Fler möjligheter att kunna spela på är inget jag ser som en nackdel. Men frågan är hur det påverkar marknaden på sikt. Scenariot där spelen endast blir åtkomligt strömmat är inte helt otänkbart, bara en sån sak som att spelindustrin i teorin eliminerar piratkopiering och kan få ut sina spel och tjänster till allt med en internetanslutning är lite väl extremt för min smak.

Samtidigt, kraschar spelbranschen igen så kanske den återuppbyggs på ett bättre vis från början. Men jag gillar inte riktigt den risken heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är ändå fäst vid alternativet -
> Ability to choose what game I want to own and/or play whenever I want without a monthly cost.

Google är inte de första som försökt sig på en sorts "Spotify Gaming" edition/version,
men likt vissa andra Google projekt så lär de inte lyckas locka mer än casual konsol-spelarna.
Lär antagligen locka barnfamiljer förstås, kanske där Google bör försöka rikta in sig mer med "Stadia".

Visa signatur

John