Vilken HDMI version är det på LG HLX56SN ?

Permalänk
Medlem

Vilken HDMI version är det på LG HLX56SN ?

Hej

Jag undrar vilken HDMI version det är på LG HLX56SN ?
Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av socsoc:

Hej

Jag undrar vilken HDMI version det är på LG HLX56SN ?
Tack på förhand

Är inte det tämligen ointressant då det inte säger nått ammat än vilken bandbredd den klarar av, det säger inget om vilka funktioner som finns.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är inte det tämligen ointressant då det inte säger nått ammat än vilken bandbredd den klarar av, det säger inget om vilka funktioner som finns.

Jag behöver veta ifall den klarar 4K på HDMI porten?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av socsoc:

Jag behöver veta ifall den klarar 4K på HDMI porten?

Det vet du inte bara för att du vet vilken hdmiversion porten har, det som är intressant är vad elektroniken stödjer, jag är ganska övertygad om att apparaterna har minst hdmi 1.4 kapacitet på portarna men det säger inget säkert om de kan hantera 4k material eller inte utan bara att interfacen kan hantera den bandbredd som är stor nog att ha möjlighet att överföra 4k i sin lägsta kvalitet, ska du ha 4k med full kvalitet från en dator så kan du överhuvudtaget inte använda hdmi utan måste i praktiken använda DP för det finns inga grafikkort alls som kan mata ut det och det finns inga monitorer och bara ett par high end tvar som kan ta emot det via hdmi.
Det intressanta är alltså vad elektroniken stödjer för funktioner och inte vilka versionsnummer interfacen har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det vet du inte bara för att du vet vilken hdmiversion porten har, det som är intressant är vad elektroniken stödjer, jag är ganska övertygad om att apparaterna har minst hdmi 1.4 kapacitet på portarna men det säger inget säkert om de kan hantera 4k material eller inte utan bara att interfacen kan hantera den bandbredd som är stor nog att ha möjlighet att överföra 4k i sin lägsta kvalitet, ska du ha 4k med full kvalitet från en dator så kan du överhuvudtaget inte använda hdmi utan måste i praktiken använda DP för det finns inga grafikkort alls som kan mata ut det och det finns inga monitorer och bara ett par high end tvar som kan ta emot det via hdmi.
Det intressanta är alltså vad elektroniken stödjer för funktioner och inte vilka versionsnummer interfacen har.

Får ta och testa mig fram.

Permalänk
Medlem

Enligt instruktionsboken stöder den upp till 1080p.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av socsoc:

Hej

Jag undrar vilken HDMI version det är på LG HLX56SN ?
Tack på förhand

Nej, det undrar du inte. Du undrar om den klarar ”4K”, vilket dock inte heller är entydigt: 30 Hz? 60 Hz? Full färgupplösning? Reducerad färgupplösning?

HDMI-versioner betyder inte alls det du tror. Läs Thomas genomgång.

Skrivet av Laxpudding:

I fråga om egenskaper för en viss produkt är HDMI-versionsnummer rätt ointressant och kanske rent av missledande. Detta eftersom allt tal om HDMI-versionen syftar till själva specifikationen, inte till vad just den och den produkten har för funktioner. Versionsnummret syftar i grund och botten till ett pdf-dokument som beskriver hur saker och ting är tänkta att fungera. Hur just din pryl fungerar är en annan sak.

Som tidigare nämnt verkar det som att produkten i fråga är begränsad till 1080p.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers