Permalänk
Medlem

GOG GALAXY 2.0

Nu kan man anmäla sig att betatesta GOG GALAXY 2.0 på https://www.gogalaxy.com/en/
Det är alltså GOG's nya klient, tänkte nån kan vara intresserad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

När kommer betan? Har dom sagt?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Moderator
Forumledare

@frong: Inga datum ännu men jag kan tänka mig att man vill få ut det ganska snabbt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@frong: Inga datum ännu men jag kan tänka mig att man vill få ut det ganska snabbt

Jag hade totalt missat att det fanns en artikel här på Sweclockers om det, sorry

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av immutable:

Jag hade totalt missat att det fanns en artikel här på Sweclockers om det, sorry

Ingen fara, kan gott uppmärksammas här med
Hur som haver ser det ut att bli ganska awesome om man lyckas få allt att fungera 🤤

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@frong: Inga datum ännu men jag kan tänka mig att man vill få ut det ganska snabbt

Vill gärna komma undan denna skiten...:

Hela toolbaren full av launchers. Spyr.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fått en inbjudan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Fått en inbjudan

Innebär det att du kunnat testa också? Eller får du vänta lite till för att det ska Beta-släppas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag har testat GOG Galaxy 2.0-betan i några veckor nu, och överlag tycker jag det fungerar bra. Integrationen med de andra tjänsterna har varit hyfsat stabil, men jag vet inte hur stor nytta det egentligen är att kunna integrera konton för spelkonsolerna. Jag kan se vilka spel jag spelat på PS4 och Xbox One, men eftersom jag inte kan spela spelet är nyttan ganska begränsad.

Hade det varit så att det hade varit möjligt att installera eventuella PC-versioner av spelen man har registrerade på konsolerna hade det varit en fiffig funktion, men nu är det mest kuriosa. Är inte heller helt förtjust i den visuella designen med gradienter och annat fluff, men det är en småsak i sammanhanget. Att få en sammanfattande bild av ens framsteg i spelen man spelar på de olika tjänsterna är rätt trevligt ändå.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tycker att den har fungerat bra hittils, finns förbättringspotential, var smidigt att lägga till kopplingar till andra tjänster också utöver vad som finns med just nu.
https://www.reddit.com/r/gog/comments/cc5axb/how_to_add_battl...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

testade det i några veckor men slutade ju ändå att varenda launcher stod igång... så kunne lika gärna avinstallera den och ha en mindre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

testade det i några veckor men slutade ju ändå att varenda launcher stod igång... så kunne lika gärna avinstallera den och ha en mindre.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

den funktionen fanns inte när jag testade den tror jag inte iaf men var ju ett tag sedan när de fortfarande var closed beta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

den funktionen fanns inte när jag testade den tror jag inte iaf men var ju ett tag sedan när de fortfarande var closed beta.

Väl medveten om detta (Själv varit med länge). Jag menade det mer som ett tips till dig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Väl medveten om detta (Själv varit med länge). Jag menade det mer som ett tips till dig.

jo installerade det igen får vi se hur de känns med den funktionen igång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

har testat några dagar nu men den funktionen verkar inte göra ett dugg.

efter jag stängt av spelet från t.ex. uplay, orgin eller Steam står det ändå igång efteråt och får avsluta dem manuellt för att bli av med dem.

så hittills ingen större förbättring.

tänkte om det tog en stund innan det stängdes ner så lät steam och stå igång över natten men ändå igång när jag kom tillbaks ~18h senare var steam fortfarande igång så känns som att funktionen inte fungerar alls.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har testat några dagar nu men den funktionen verkar inte göra ett dugg.

efter jag stängt av spelet från t.ex. uplay, orgin eller Steam står det ändå igång efteråt och får avsluta dem manuellt för att bli av med dem.

så hittills ingen större förbättring.

tänkte om det tog en stund innan det stängdes ner så lät steam och stå igång över natten men ändå igång när jag kom tillbaks ~18h senare var steam fortfarande igång så känns som att funktionen inte fungerar alls.

Lite sent svar nu men det fungerar för mig i alla fall och inte haft några problem sedan funktionen släpptes. Dock har jag bara testat det på Uplay och Origin eftersom jag väljer att alltid ha Steam igång. Uplay och Origin stängs av direkt för mig när jag stänger av respektive spel där ifrån.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.