D-Link DWR 953 Får det inte att fungera

Permalänk
Medlem

D-Link DWR 953 Får det inte att fungera

Hej!
Jag har köpt en ny 4G router, en D-Link DWR 953 (för att jag bor ute på landet utan annat internet än mobiltbredband) och förstår inte varför jag inte får det att fungera. Lampor på routern lyser och säger att det finns mottagning osv. Har skapat ett support ärende på D-Link men de är inte de snabbaste. + pratat med Telenor som inte har support på just denna router men försäkrar att inget är fel med simkortet. Har även testat simkortet i min mobil, det funkar utmärkt.

Min dator, Macbook Pro, hittar Wifi men när jag "går ut på internet" så dyker bara detta upp:
Webbplatsen kan inte nås "websida123" tog för lång tid på sig att svara.
Testa att

kontrollera anslutningen
kontrollera proxyn och brandväggen
ERR_TIMED_OUT

Det fungerar heller inte att ansluta till wifi på mobilen.

Jag har förstått att man ska ställa in APN, har telenor som operatör och det har jag gjort.

Jag har gjort detta:
- startat om dator
- startat om router
- testat att byta SSID
- till och med varit och bytt router för jag trodde tillslut att något var fel med den jag precis köpt...
- testat att koppla ihop router med sladd och gammal PC (har inget nätverksuttag på min dator), det funkar inte

Misstänker att det är någon inställning i routern jag missar? Skulle bli evigt tacksam om någon här kan hjälpa mig

Permalänk

Har du matat in PIN-koden till ditt simkort i inställningarna?

Jag stoppade in det simkort jag skulle använda i en mobil först för att se att jag fick en fungerande och registrerad uppkoppling via simkortet.

Skickades från m.sweclockers.com