Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Någon som aktiverat de senaste dagarna och kan verifiera att det fortfarande fungerar?
Sa upp game pass i väntan på något bra BF erbjudande, och det gick ut precis vilket gjorde barnen sådär glada

Min tanke var att köra 2x12 mån Europe nycklar från eneba för 858kr (AKS8 rabattkod) och sen uppgradera till ultimate.

Det har då fungerat på sista tiden så har svårt att tro att det inte ska gå.

Permalänk
Medlem

Yes, köpte precis 3x12 månader. Som för någon annan så var upgraden till ultimate på 135:-/månad och inte 10;.. Och att det står 135:-/månad spelar inte någon roll. Du betalar 135:- för den tiden du har köpt gold för och sedan 135:- recurring per månad efter det.

Så nu har jag ultimate till 2025-11-21 och det kostade mig ~1600:-. Orkade inte mecka med vpn osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafsen:

Så nu har jag ultimate till 2022-11-21 och det kostade mig ~1600:-

Det lät dyrt!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det lät dyrt!

verkligen. 2025 skall det vara

Permalänk
Medlem

Ska nog hoppa på detta jag med, speciellt när det antagligen kommer att bli prishöjningar nästa år (baseras på uppgifter om att MS sagt att de inte ska höja priset i år)...
Men orkar inte krångla eller strula med VPN så lär ju köpa 3x12m live på elgiganten.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ska nog hoppa på detta jag med, speciellt när det antagligen kommer att bli prishöjningar nästa år (baseras på uppgifter om att MS sagt att de inte ska höja priset i år)...
Men orkar inte krångla eller strula med VPN så lär ju köpa 3x12m live på elgiganten.

Du behöver inte använda VPN.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Även på BF hittar jag inte lägre pris än ca 351kr för 12 månader via livekort.se.

Då är det en turkisk variant som kräver VPN för aktivering i Sverige.

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att diktaturländer med inflationsvaluta kräver vpn.
MS har nyss plockat bort ge bort som gåva-alternativet i dessa länder också.
Skulle inte förvåna mig om de snart deaktiverar alla koder också.

Permalänk
Medlem

Funkar detta om man redan använt 10kr erbjudandet innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Funkar detta om man redan använt 10kr erbjudandet innan?

Det fungerar, ända skillnaden är att efter du har köpt gold så kommer det kosta dig 135kr att uppgradera allt till ultimate!

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem

Edit: vet någon hur man gör för att lösa in turkisk xbox live guld? Om jag köper 12 månader från eneba, hur löser jag in den för att sederna få ultimate? https://www.eneba.com/xbox-xbox-live-gold-12-months-xbox-live...

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Edit: vet någon hur man gör för att lösa in turkisk xbox live guld? Om jag köper 12 månader från eneba, hur löser jag in den för att sederna få ultimate? https://www.eneba.com/xbox-xbox-live-gold-12-months-xbox-live...

Hola VPN för Chrome fungerar utmärkt

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hola VPN för Chrome fungerar utmärkt

Tack, går det bra att lösa in det på mitt svenska xbox konto eller måste jag skapa ett nytt? Löser jag in det på följande sida när vpn är aktiverat? http://redeem.microsoft.com/

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Tack, går det bra att lösa in det på mitt svenska xbox konto eller måste jag skapa ett nytt? Löser jag in det på följande sida när vpn är aktiverat? http://redeem.microsoft.com/

Ja, det är hela poängen, ja. Och ja.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, det är hela poängen, ja. Och ja.

Tack för svaren! Jag har just nu game pass ultimate då jag använde 10kr dealen, kan jag omvandla direkt till ultimate när jag köper Xbox guld eller måste jag vänta ut tills min trial är över?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Tack för svaren! Jag har just nu game pass ultimate då jag använde 10kr dealen, kan jag omvandla direkt till ultimate när jag köper Xbox guld eller måste jag vänta ut tills min trial är över?

Du måste vänta tills trial är slut innan du kan göra "tricket".

Permalänk

Har köpt 12 månaders förlängning men fattar inte riktigt ultimate uppgraderingen

Det står 135kr i månaden och sen fortsätt med 135kr i månaden

Inte 135 för hela perioden

Permalänk

jag klantade mig nog big time, jag slog in koden direkt på xboxen, är jag körd då??

verkar ha gått bra ändå,
Xbox Game Pass Ultimate
Next charge on January 1, 2024, 135,00 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Har köpt 12 månaders förlängning men fattar inte riktigt ultimate uppgraderingen

Det står 135kr i månaden och sen fortsätt med 135kr i månaden

Inte 135 för hela perioden

Om du har innestående ”Live Gold”-månader så konverteras de i samband med att du uppgraderar till Ultimate.

Skrivet av arjansbralla:

jag klantade mig nog big time, jag slog in koden direkt på xboxen, är jag körd då??

verkar ha gått bra ändå,
Xbox Game Pass Ultimate
Next charge on January 1, 2024, 135,00 kr

Borde inte spela någon roll, som du märkte

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

köpte 2x12 mån på elgiganten för 998kr, samt 6 mån på eneba för 262kr.
Har nu Ultimate till 1 Juli 2025. kostnaden blev 39,40/mån.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde detta för 3-ish år sedan och ser att Ultimate-abonnemanget löper ut 9. december. Läste lite i tråden och om jag förstår rätt så behöver jag först låta abonnemanget löpa ut, sedan kan jag försöka ladda med gold och uppgradera till Ultimate igen?

Detta sagt så är det egentligen bara HALO collection jag håller på lira med en polare, spelkväll typ då och då. Kör knappt något på xboxen annars, används mest bara till spelkvällar med polaren och då couch co-op spel som HALO, Gears of War etc.
Värd att ha Ultimate öht? Finns kanske billigare/andra sett att spela HALO collection? Något nytt spel på g annars som är värd att ha Ultimate till (ny GoW kanske?).

Det här med uppgradera till Ultimate för 10kr (eller 135kr om man gjort det tidigare då), är det något som endast funkar nu runt BF eller brukar Microsoft ha erbjudandet året runt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Jag gjorde detta för 3-ish år sedan och ser att Ultimate-abonnemanget löper ut 9. december. Läste lite i tråden och om jag förstår rätt så behöver jag först låta abonnemanget löpa ut, sedan kan jag försöka ladda med gold och uppgradera till Ultimate igen?

Detta sagt så är det egentligen bara HALO collection jag håller på lira med en polare, spelkväll typ då och då. Kör knappt något på xboxen annars, används mest bara till spelkvällar med polaren och då couch co-op spel som HALO, Gears of War etc.
Värd att ha Ultimate öht? Finns kanske billigare/andra sett att spela HALO collection? Något nytt spel på g annars som är värd att ha Ultimate till (ny GoW kanske?).

Det här med uppgradera till Ultimate för 10kr (eller 135kr om man gjort det tidigare då), är det något som endast funkar nu runt BF eller brukar Microsoft ha erbjudandet året runt?

Du måste låta det löpa ut först. Mig veterligen, är uppgraderingen alltid aktuell. Dvs guld till ultimat. Åtminstone än så länge.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Tack för guiden.

3 turkiska Live Gold- prenumerationer köpta. Har aktiverat den första prenumerationen (12 mån). Microsoft vägrar dock att aktivera automatiska betalningar så att jag kan få månad 13 gratis.

Trots att jag redan har en förvald faktureringsadress får jag detta felmeddelande:

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stutabåset:

Tack för guiden.

3 turkiska Live Gold- prenumerationer köpta. Har aktiverat den första prenumerationen (12 mån). Microsoft vägrar dock att aktivera automatiska betalningar så att jag kan få månad 13 gratis.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Trots att jag redan har en förvald faktureringsadress får jag detta felmeddelande:

<Uppladdad bildlänk>

Vad gör jag för fel?

Du har köpt 3 st 12 mån, vilket blir 36 månader som är max. Så lägg till alla tre och sedan uppgradera. Om du lägger till en extra månad så kommer du gå över max månader och inte kan använda det sista året alls. Edit: läste fel.

Sedan verkar det som att man inte kan få en gratismånad när man kör in en 12 månader, utan bara 3 mån. Jag kunde inte på en svensk elgigantenköp och flera i tråden säger samma sak.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Vilken funktion har aktiveringen av automatiska betalningar förutom att få en extra månad för varje gång man aktiverar den? Krävs proceduren med automatiska betalningar för det att det sista steget med Game pass ultimate skall fungera för hela prenumerationstiden? Dvs. skulle jag kunna regga alla mina turkiska prenumerationer och avsluta med att köpa Game Pass Ultimate för 10 SEK så att hela den sammanlagda perioden blir Game Pass Ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stutabåset:

Vilken funktion har aktiveringen av automatiska betalningar förutom att få en extra månad för varje gång man aktiverar den?

Ingen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Tack!

Köpte följande turkiska nycklar på Eneba:
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Den första 12 månaders gick bra att aktivera med Hola VPN. När jag ett par timmar senare försöker aktivera resterande nycklar med samma metod, får jag följande felmeddelande:

Vad tror ni jag gör för fel?

Permalänk
Medlem

Kan någon moderator lägga in i första inlägget en varning för att köpa dessa turkiska koder osv som kräver VPN.

Ni måste kontakta supporten och be dem ändra er region när/efter ni använder dessa skräpkoder.
https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stutabåset:

Tack!

Köpte följande turkiska nycklar på Eneba:
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Den första 12 månaders gick bra att aktivera med Hola VPN. När jag ett par timmar senare försöker aktivera resterande nycklar med samma metod, får jag följande felmeddelande:

<Uppladdad bildlänk>

Vad tror ni jag gör för fel?

Försök igen eller försök igen senare. Du kan testa att koppla ifrån VPN och återansluta för att få en ny server. Jag fick samma fel när jag aktiverade Cyberpunk 2077 men det fungerade några minuter senare igen.

Jag behövde inte kontakta support eller ändra region.

Jag rekommenderar dock att man köper svenska koder för att slippa eventuellt strul, men enligt Prisjakt så börjar dom ju ta slut. Inte många svenska återförsäljare längre. Edit: 6-månaderskoder finns fortfarande från svenska återförsäljare som Inet från 299kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

De finns att köpa i butiker, Elgiganten, tyska Amazon. De listas bara inte på prisjakt