Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Blir orolig för att det eventuellt ska sluta fungera, och jag gillar det ju så mycket. Men visst måste man vänta tills sin innevarande period är slut innan man kan göra samma sak igen? Dvs om jag har Xbox Ultimate nu, så kommer väl Xbox Live bara att konverteras till ett mindre antal månader Xbox Live Ultimate, men om jag gör det när min prenumeration har upphört så är det 1 månad blir 1 månad - korrekt?

Stämmer, din Ultimate-prenumeration måste ta slut för att du ska kunna förlänga på detta förmånliga sätt.

Kan tycka att det är en smula naivt att tror att detta ska fungera tills vidare. När mitt Ultimate-abonnemang går ut i mars 2023 skulle jag bli mycket förvånad om jag även då kan förnya tjänsten på detta sätt. Skulle tro att vanliga Gold fasats ut få och ersatts av Game Pass med Ultimate som en uppgradering men kanske även en uppgradering till typ "Extra" för att få tillgång till DLC.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Stämmer, din Ultimate-prenumeration måste ta slut för att du ska kunna förlänga på detta förmånliga sätt.

Kan tycka att det är en smula naivt att tror att detta ska fungera tills vidare. När mitt Ultimate-abonnemang går ut i mars 2023 skulle jag bli mycket förvånad om jag även då kan förnya tjänsten på detta sätt. Skulle tro att vanliga Gold fasats ut få och ersatts av Game Pass med Ultimate som en uppgradering men kanske även en uppgradering till typ "Extra" för att få tillgång till DLC.

Håller med, det officiella priset kommer nog inte höjas på ett bra tag (135kr/månad). Men den här förmånliga konverteringen försvinner nog om ett tag.

Permalänk

Har lite problem, köpte 36 månaders Gold på livekort.se. man va tvungen att köra vpn i Turkiet. Koderna kunde jag registrera till Gold, sedan stängde jag av vpn. När jag sen skulle konvertera till ultimata kom det upp fel meddelande att jag inte kunde för jag va fel region. Livekort kunde inte hjälpa de hänvisa till Microsoft, kontakta jag Microsoft så kan de inte hjälpa pga köpt en utländsk kod. Tips o råd hade varit toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Har lite problem, köpte 36 månaders Gold på livekort.se. man va tvungen att köra vpn i Turkiet. Koderna kunde jag registrera till Gold, sedan stängde jag av vpn. När jag sen skulle konvertera till ultimata kom det upp fel meddelande att jag inte kunde för jag va fel region. Livekort kunde inte hjälpa de hänvisa till Microsoft, kontakta jag Microsoft så kan de inte hjälpa pga köpt en utländsk kod. Tips o råd hade varit toppen.

Jag förutsätter att du testade att slå på VPN till Turkiet igen och provade att konvertera Ultimate igen?

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Jag förutsätter att du testade att slå på VPN till Turkiet igen och provade att konvertera Ultimate igen?

Japp då blev konverteringen i USA istället, kunde inte ändra land. Fick skriva in en amerikansk fake adress, men i sista sidan så stod det att det va fel region.
Xbox support sa också att jag hade för mycket månader på Gold för konvertering. Typ att om man konvertera så fick man en extra månad dvs 37 månader, han sa att jag skulle vänta en månad o testa igen. Kan det va så man ska göra?

Permalänk
Medlem

Är det värt det om man bara spelar på PC? Ser att månadskostnaden för PC är 99 kr, så för egen del lutar det åt att det är mer prisvärt att betala den hundringen om det finns 1-2 spel man vill spela just den månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Japp då blev konverteringen i USA istället, kunde inte ändra land. Fick skriva in en amerikansk fake adress, men i sista sidan så stod det att det va fel region.
Xbox support sa också att jag hade för mycket månader på Gold för konvertering. Typ att om man konvertera så fick man en extra månad dvs 37 månader, han sa att jag skulle vänta en månad o testa igen. Kan det va så man ska göra?

Rekommendationen i den här tråden är ju att köpa t ex 2 ettårs och ett 6-månaders live-koder och sen aktivera var och en av koderna med bonusmånad, dvs man får 2 år och 9 månader. Sen köper man 3 månader ultimate för 10kr och får alltså 3 år totalt.

om du aktiverar live nu (36-månader) och väntar en månad så du har 35 månader live så borde du kunna köpa en månad ultimate och kunna konvertera dina 35 månader live till ultimate.

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle testa detta idag. Någon som har koll på om det funkar fortfarande? Verkar så va? Billigaste fortfarande livekort?

Permalänk

Köp inte de turkiska, köp svenska. Får inte de turkiska att fungera.

Permalänk
Medlem

Gjorde det idag, råkade klanta mig lite för hade inget kort inlagt så den lade inte till recurring första 2 korten jag lade in så kunde inte ta bort det. Så fick bara till 2024-01-07 med gamepass ultimate. Helt ok ändå för 1200 kronor.

Permalänk
Inaktiv

Fungerar detta med ett befintligt konto? Eller måste man skapa ett helt nytt? Mitt är uråldrigt, från början ett Hotmail-konto från tidigt 00-tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fungerar detta med ett befintligt konto? Eller måste man skapa ett helt nytt? Mitt är uråldrigt, från början ett Hotmail-konto från tidigt 00-tal.

Det ska funka med ditt också. Har du haft ultimate innan så kostar upgrade 135 istället för 10.

Jag köpte 2x 12 månader och 1x 6 månader på livekort.
Hade fått 12+1 12+1 6+1 om jag gjort rätt och. Registrerat mitt kort som betalsätt innan jag lade in koder. Nu fick jag bara 31 månader istället för 33.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Det ska funka med ditt också. Har du haft ultimate innan så kostar upgrade 135 istället för 10.

Jag köpte 2x 12 månader och 1x 6 månader på livekort.
Hade fått 12+1 12+1 6+1 om jag gjort rätt och. Registrerat mitt kort som betalsätt innan jag lade in koder. Nu fick jag bara 31 månader istället för 33.

Var hittade du billigast koder?
Ahh, såg nu. Livekort...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se varför det inte ska fungera med Turkisk VPN, men det kan vara för att du hade för många månader kvar, eller?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Jag kan inte se varför det inte ska fungera med Turkisk VPN, men det kan vara för att du hade för många månader kvar, eller?

Inga problem o lösa in Gold, men när man ska konvertera blir det fel kod att man har fel region. Har inte lyckats lösa det.

Permalänk
Medlem

Xbox Game Pass Ultimate

Går ut 2024-01-06

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Gjorde det idag, råkade klanta mig lite för hade inget kort inlagt så den lade inte till recurring första 2 korten jag lade in så kunde inte ta bort det. Så fick bara till 2024-01-07 med gamepass ultimate. Helt ok ändå för 1200 kronor.

Skrivet av f@boy:

Xbox Game Pass Ultimate

Går ut 2024-01-06

Hur gjorde du? Turkisk?

Permalänk
Medlem

Jag körde vanlig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte de billigaste på 12 månaders på Livekort som behöver vpn. Jag fick ingen extra månad på dem. Jag köpte ett vanlig 6 månaders, där fick jag en extramånad. Men 31 månader för 980:- är jag nöjd. Sedan tillkom 135:- för ultimate.
Jag följde deras beskrivning och den som finns här i tråden.
Och voila 31 månader ultimate för 1115:-, 36:-/mån.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag köpte de billigaste på 12 månaders på Livekort som behöver vpn. Jag fick ingen extra månad på dem. Jag köpte ett vanlig 6 månaders, där fick jag en extramånad. Men 31 månader för 980:- är jag nöjd. Sedan tillkom 135:- för ultimate.
Jag följde deras beskrivning och den som finns här i tråden.
Och voila 31 månader ultimate för 1115:-, 36:-/mån.

Jag kollar just nu på livekort.se och det billigaste som jag hittar för ett "Xbox Game Pass 12 Månader (Renewal)" är 873 kronor. De verkar inte sälja Live Gold-kort, eller tänker jag fel?

Men hur fungerar det med detta: https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-xbox-live-gold-12-month-xb...

Betalar jag 3x 445 kronor för 3x 12 månader plus gold-ultimate-konverteringen för 135 skulle det ge mig en månadskostnad på runt 40 kronor, och det verkar väl vara ungefär de summorna som man får räkna med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakro807:

Jag kollar just nu på livekort.se och det billigaste som jag hittar för ett "Xbox Game Pass 12 Månader (Renewal)" är 873 kronor. De verkar inte sälja Live Gold-kort, eller tänker jag fel?

Men hur fungerar det med detta: https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-xbox-live-gold-12-month-xb...

Betalar jag 3x 445 kronor för 3x 12 månader plus gold-ultimate-konverteringen för 135 skulle det ge mig en månadskostnad på runt 40 kronor, och det verkar väl vara ungefär de summorna som man får räkna med.

Denna är det på Livekort.
https://livekort.se/xbox-live-gold-12-months/afd/google-shopp...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Man måste ju säga att detta är en riktigt bra deal. Microsoft kör hårt på att "låsa" spelare till Gamepass Ultimate helt klart.
Jag köpte nyss 2 st. 12 månader och 1st 6 månader för ca. 1200 kr.
Uppgraderade sen till Ultimate och detta räcker nu till 4/2/2024.

Permalänk
Medlem

Skaffade på Livekort.se ett 24 månaders Guld eftersom det var 30 kronor billigare än 2 x 12 månader. Sedan en månad Ultimate för 123 kronor och en månad Ultimate gratis då jag slog på (och sedan av) återkommande debitering. Så totalt 1046 kronor eller 40 kronor per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Skaffade på Livekort.se ett 24 månaders Guld eftersom det var 30 kronor billigare än 2 x 12 månader. Sedan en månad Ultimate för 123 kronor och en månad Ultimate gratis då jag slog på (och sedan av) återkommande debitering. Så totalt 1046 kronor eller 40 kronor per månad.

Funderar på att hjälpa en vän med detta, har gjort det själv innan, men det funkar alltså när du gjorde det. När konverterade du till Ultimate?

Andra som har gjort det i dagarna och kan bekräfta att det fungerade då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Funderar på att hjälpa en vän med detta, har gjort det själv innan, men det funkar alltså när du gjorde det. När konverterade du till Ultimate?

Gjorde det bara 2-3 dagar sedan och det fungerade direkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av µiCro:

Funderar på att hjälpa en vän med detta, har gjort det själv innan, men det funkar alltså när du gjorde det. När konverterade du till Ultimate?

Andra som har gjort det i dagarna och kan bekräfta att det fungerade då?

Jag gjorde för kanske en vecka sedan. Konverterade två år för 10kr. Inga problem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vill bara återkoppla att det fortfarande fungerar, min polare konverterade idag. Däremot fick han bara en gratis extra månad på första live-kortet, sen fick han inte det på de övriga (alltså efter att han avaktiverat automatisk förnyelse).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av µiCro:

Vill bara återkoppla att det fortfarande fungerar, min polare konverterade idag. Däremot fick han bara en gratis extra månad på första live-kortet, sen fick han inte det på de övriga (alltså efter att han avaktiverat automatisk förnyelse).

Ja, så funkar det. Du lägger på dina månader guld, sedan konverterar du och får en extra månad.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Ja, så funkar det. Du lägger på dina månader guld, sedan konverterar du och får en extra månad.

Fast om du har flera guldkort (exempelvis 12 månader + 12 månader + 6 månader), så har varje inlösning givit 1 extra månad guld (alltså 12 + 1 + 12 +1 + 6 + 1), förutsatt att automatiskt förnyelse inte är aktivt, men godkänner automatiskt förnyelse nu.

Så funkade det i vart fall för mig när jag gjorde det i januari. Efter varje inlösning så aktiverades automatiskt förnyelse, som jag då slog av innan jag löste in nästa guldkort, osv.