Fråga om Android och Huawei

Permalänk
Medlem

Fråga om Android och Huawei

Så jag ska byta mobil nu i sommar och överväger Huawei. Hur ser det ut med Android och uppdateringar, om jag köper en Huawei nu i sommar, kommer den mobilen fortsätta få alla uppdateringar som vanligt, eller blir det bara typ säkerhetsuppdateringar osv?

Om det har någon betydelse så är det Telenor jag kommer "köpa" mobilen från.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det endast är säkerhetsuppdateringar som kommer komma till Huawei telefonerna.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qmobss:

Jag har för mig att det endast är säkerhetsuppdateringar som kommer komma till Huawei telefonerna.

Ja jag har hört om det, men kommer det påverka dem som redan har Android installerat då? För det låter ju som en riktigt stor turnoff om jag kommer bli fast på vilken Android som är den senaste när jag köper den. Jag brukar inte bry mig om Android uppdateringarna så mycket, men att inte ha friheten att kunna uppgradera om där finns något i det nya jag gillar gör mig paranoid.

Permalänk

Tror inte att det ska vara någon fara så..

Jag har en iPhone 6 just nu och tror jag kommer gå för en P30 pro.

Trump i min mening skulle skjuta sig själv i foten av att faktiskt hålla blockaden kvar.. Google eller något annat amerikanskt företag vill knappast förlora huawei som kund.

Huawei verkar vara väldigt fast inställd på att lyckas.

Men säg att blockaden skulle få vara kvar och inget avtal görs.

Huawei kommer komma med sitt egna OS. Det kan vara en risk.. Det kan bli skit, det kan bli ok, det kan bli suveränt. Kommer den komma till äldre huawei mobiler eller bara dem nya? Mate 30 och uppåt, om det ser ut som det gör nu i fortsättningen.

Oavsett åt vilket håll det går åt så tror jag att det kommer bli bra