Hörlurarna till datorn slutade fungera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Hörlurarna till datorn slutade fungera?

Hej!

Jag får inget ljud ut i mina hörlurar, jag har varit inne i "uppspelningsenheter" och allt verkar vara som det ska, hörlurarna är connectade och ska generera ljud (se länk). Har haft liknande problem tidigare, att ljudet plötsligt inte fungerar, och då har en omstart av datorn räckt. Vad kan problemet vara? Hörlurarna är i princip nya också.

https://gyazo.com/050c195e8be44504005aa18e7002782c

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006

Inte råkat köra över sladden?

Brukar inte behövas många gånger innan sladden behöver bytas av det.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

@Rouge of Darkness:

Var någon inställning som automatiskt ändrats, som blockerade ljudet. Funkar nu Visa frånkopplade enheter eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av andenilampan:

@Rouge of Darkness:

Var någon inställning som automatiskt ändrats, som blockerade ljudet. Funkar nu Visa frånkopplade enheter eller liknande.

Har varit med om samma sak och tänkte komma in i tråden och föreslå det. Förjävligt att det bara kan ändras sådär. Det kan ju få folk att gå och köpa nya lurar i onödan om man inte kan felsöka själv/knappt vet att det går att få hjälp på forum

Skickades från m.sweclockers.com

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av ClintBeastwood:

Har varit med om samma sak och tänkte komma in i tråden och föreslå det. Förjävligt att det bara kan ändras sådär. Det kan ju få folk att gå och köpa nya lurar i onödan om man inte kan felsöka själv/knappt vet att det går att få hjälp på forum

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, nu var hörlurarna i princip nya, men började tveka på om ljudkortet kanske pajjat el liknande.