Ubisoft avtäcker prenumerationstjänsten Uplay+ – lanseras den 3 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Finns bättre internet idag, och även större diskar att lägga patchen på
Skillnaden är att du nu istället måste ladda ner allt, varje gång de patchar, eller varje gång du installerar om, vs där du kunde välja själv, och slapp ladda ner allt.

Tror mer det är latheten i folk som istället för att kunna ta hem och patcha något som tar 5 min, offrar sina intjänade pengar för att någon annan ska patcha det åt dem.

Håller med. Dock så har man flera spel installerade samtidigt nu. Idag är tid mycket viktigare för mig än pengar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Inaktiv

Har alla 3 idag, uplay, origin och steam, de jag använder minst eller nästan aldrig är uplay, steam använder jag typ 90% av tiden och jag har runt 80 köpte spel där, origin har jag väl 5-6 spel och uplay 2 spel, kommer fortsätta med steam för dom har typ nästan allt som släpps förutom EA titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Håller med. Dock så har man flera spel installerade samtidigt nu. Idag är tid mycket viktigare för mig än pengar.

Tid till vad är väl då frågan?
För om tid är viktigare än pengar... byt till ett jobb som ger dig mer tid.
När pengar är lika viktigt som tid, har du perfekt "sweet-spot"

Ofta felet som man gör (jag inkl) är att man jobbar så mycket att man inte har tid att koppla av. Då får man lite skylla sig själv, och man får kanske se över hur man spenderar tiden på olika saker. Det går ju full möjligt att laga mat samtidigt som spel laddas ner tex. Eller packa i ordning allt till imorgon... eller kolla bilen, tvätta, städa.. osv. Att sitta och "vänta på något", är eg den största tidslösaren vi har.