Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

Ny Speldator 10k

Hej!
Jag skulle behöva tips eller länkar på speldatorer för runt 10 000kr. Datorn ska användas till allt från Lol till Ark.
Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007

@Jonte_Ham:

Behöver den vara färdigbyggd eller kan du tänka dig montera ihop den själv?
(Monterar du ihop datorn själv får du bättre delar för din budget och det är inte speciellt svårt, finns en bra guide på sweclockers)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

[quote postid="17940367" userid="98896" name="eXtranj3rO"]
@Jonte_Ham:

Spelar ingen roll om den är färdigbyggd eller självbyggd. Som du sa får jag en bättre dator för priset om jag beslutar mig att bygga egen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007

@Jonte_Ham:

Hade nog väntat en månad tills nya ryzen 3000 kommer, eftersom Intel kanske sänker sina priser eller att du kan hitta en Ryzen 2000 serien billigt.

Orkar du ej vänta o vill bygga något nu är detta något jag kört med, moderkortet stödjer kommande Ryzen om du vill byta i framtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2019

Skulle säga att @eXtranj3rO har gjort ett helt okej bygge men, jag skulle defenetivt spenderat 100 kr mer på psu till denna:

För att, för 100kr mer får du 10 års garanti på psu medans psun han har i sin korg bara har 5 år

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition