Kraftig fps dropp i fortnite

Permalänk

Kraftig fps dropp i fortnite

Hej!
Efter en formatering av windows 10 får jag kraftig fps dropp i fortnite, den pendlar mellan 70 och 2 typ.
Före formateringen låg den ganska stabilt på 130-144fps.

Instalerade program:
OBS
Reaper
VB-Audio cable
Astro Command center.

PC Specs:
Fractal Design Core 2500 Midi Tower
Corsair CX600M, 600W PSU
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" SSD
ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
Intel Core i7-4790K Processor
MSI GeForce GTX 1060 3GB Gaming X
Predator XB1 27" Datorskärm gaming XB271HU

Uppskattar all hjälp!
Tack på förhand mvh Patrik

Permalänk
Medlem

Har du kollat så inget blir överhettat? Processor/Grafikkort etc.

Visa signatur

i7-7700k @ 5GHz 1.31V | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | G.Skill 32GB 3200MHz | M.2 EVO 1TB / EVO 850 2TB | BenQ XL2546 240Hz | Windows 10 64-Bit

Permalänk

@gaillard: Det har jag iofs inte.
Hur håller man bra koll på det? Kan inte överdrivet mkt tyvärr.

Permalänk
Medlem

@xxxreaperxoxo: Installera HWiNFO och kör "Sensors Only" har jag för mig det heter.

Längst ner till höger har du ett pappersark med ett grönt plus på, där kan du börja logga, börja logga innan du börjar spela, så avslutar du efter du kört klart, så kan du posta loggen här sen.

Alternativt kan du iaf börja med att ha det igång o ta printscreen på reslutatet efter du är klar, man ser då inte när saker överhettar tex, men man kan se max temp över hela sessionen iaf.

https://www.hwinfo.com/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

@Purrfected: Tack!
Kommer att testa till helgen då jag har tid att sitta lite längre.
Dock blir det inga långa sittningar pga att det blir ospelbart med den fpsen.

Permalänk
Medlem

Glöm inte installera drivrutinerna för moderkortet och grafikkortet. 🤪 hoppas det löser sej Fortnite dom är så kul att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla så inte xbox dvr ligger i bakgrunden o spelar in.
Den funktionen är säkert på efter ominstallation.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Tack alla! Jobbar för fullt på testa era förslag.

Permalänk
Skrivet av Loke6074:

Glöm inte installera drivrutinerna för moderkortet och grafikkortet. 🤪 hoppas det löser sej Fortnite dom är så kul att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

@Loke6074: Som jag fattar det är drivarna för moderkortet från 2016 eller äldre...men hur ser jag vilken version jag har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxreaperxoxo:

@Letsrockyaa: Som jag fattar det är drivarna för moderkortet från 2016 eller äldre...men hur ser jag vilken version jag har?

Hej,

Ursäkta för sent svar. Jag vet inte riktigt hur man ser det men det borde vara i enhetshanteraren kanske.

Skickades från m.sweclockers.com