Hjälp mig! Vad kan denna dator vara värd?

Permalänk

Hjälp mig! Vad kan denna dator vara värd?

Jag kan väldigt lite om datorer och skulle behöva lite hjälp.

Jag köpte en stationär dator begagnad för ett år sedan och skulle vilja sälja den nu.
Vet dock inte hur bra den är eller hur jag ska kolla upp det.
Jag har fotat av lite information om den så någon på det här forumet kanske kan säga något om den.

Är den bra/dålig?
Vad brukar liknande datorer gå för?

Uppskattar all typ av hjälp!!

Permalänk
Medlem

1500-2500 möjligtvis. Öppna locket och ta ett bra kort så vi får se hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Nu skriver du ju inget om övrig hårdvara såsom chassi, nätaggregat, lagringsenheter, vilket moderkort det handlar om, om en äkta windowslicens ingår etc., vilket naturligtvis påverkar värdet.

Baserat på det du anger (CPU, mängd RAM och GPU), och med antagandet att övrig hårdvara inte är något speciellt, så skulle jag uppskatta att datorn är värd omkring 1000kr.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Nu skriver du ju inget om övrig hårdvara såsom chassi, nätaggregat, lagringsenheter, vilket moderkort det handlar om, om en äkta windowslicens ingår etc., vilket naturligtvis påverkar värdet.

Baserat på det du anger (CPU, mängd RAM och GPU), och med antagandet att övrig hårdvara inte är något speciellt, så skulle jag uppskatta att datorn är värd omkring 1000kr.

Moderkortet är Asus Sabertooth X58. Bra/Dåligt? Är inte hemma för att kolla resten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett bra kort, men inget som ger något extra vid försäljning. Det som kan höja värdet är nog framförallt eventuell SSD och Windows-licens.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD