Ladda Samsung A50 med Nintendo Switch laddare/strömadapter?

Permalänk
Medlem

Ladda Samsung A50 med Nintendo Switch laddare/strömadapter?

Jag har smått motvilligt fått en ny jobbtelefon, en Samsung A50, med usb-c och Samsungs snabbladdning.

Den enda enheten jag äger med usb-c är min Nintendo Switch, som jag lagt 400:- på en extra laddare till så att jag slipper koppla ur dockan när jag åker bort.

Vågar jag prova ladda med switchladdaren (15V) när Samsung laddaren är på 9v 1,6A? Det vore smidigt att slippa köpa en extra laddare för att ha en hemma och en på jobbet.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Borde inte jobbet kunna fixa det till dig?
Om du ska kunna nås utanför arbetsplatsen är det deras sak att lösa kan jag tycka.
På mitt jobb får vi som standard alltid 1st extra laddare förutom den som följer med i lådan.

Angående om det funkar med Switch laddaren låter jag vara osagt, men är det olika spänningar så känns det inte helt bra kan jag tycka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Borde inte jobbet kunna fixa det till dig?
Om du ska kunna nås utanför arbetsplatsen är det deras sak att lösa kan jag tycka.
På mitt jobb får vi som standard alltid 1st extra laddare förutom den som följer med i lådan.

Angående om det funkar med Switch laddaren låter jag vara osagt, men är det olika spänningar så känns det inte helt bra kan jag tycka.

Kanske de kan fixa, har inte frågat. Jag har inte nåt krav på mig att vara tillgänglig utanför kontorstid egentligen men ser ingen nackdel med att vara det, speciellt då jag ibland tar ledigt på vardagar och chansen finns att nån vill nå mig.

Anledningen till att jag ville använda switchladdaren är ju att jag redan har den, fler laddare att hålla reda på är inte speciellt kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850