Doom Eternal får ray tracing – uppges bli bästa implementationen hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukethenick:

Äntligen, för när jag kutar runt i 200 med 2% hälsa och femhundra demoner bakom röven så stannar jag gärna till och beundrar hur ljuset faller i hörnen.

Varför kritiserar du ny teknik?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Många som gnäller över raytracing. Fattar inte vad problemet är. Inom 3d spel så har nya mindre eller större tekniker sakta kommit och gjort grafiken till vad den är idag.

Annars hade vi fortfarande lirat i 320*200 i 256 färger idag.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt utvecklaren ska det vara den bästa implementationen hittills.

Läser "bästa automatiska impletationen hittills".

Citat:

Varför kritiserar du ny teknik?

För det behövs då så många håller på att tappa greppet om verkligt behov kontra visuellt behov.

I snabba spel så är det i de omöjligt att urskilja en hög med pixel förändring om hela bilden är en enda stor gröt av visuellt mumbo jumbo som rör å förflyttar sig såpass mycket att har du inte ögat spänt på ett område så har du helt tappat fokus på bara några sekunder.

Ja spel ska vara snygga, men inte till bekostnad av funktionen.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Bloopy:

Läser "bästa automatiska impletationen hittills".

För det behövs då så många håller på att tappa greppet om verkligt behov kontra visuellt behov.

I snabba spel så är det i de omöjligt att urskilja en hög med pixel förändring om hela bilden är en enda stor gröt av visuellt mumbo jumbo som rör å förflyttar sig såpass mycket att har du inte ögat spänt på ett område så har du helt tappat fokus på bara några sekunder.

Ja spel ska vara snygga, men inte till bekostnad av funktionen.

Jag skulle säga att det beror lite på vilken del av spelet man spelar. När jag spelade DOOM 2016 kunde jag ofta njuta av miljöernas design, och även det som använde mörkare färgskalor hade sett mer läckert ut med en bra ray tracing-implementation. Eternal ser ju ut att bli mer färggrant så där kan det nog bli mer spektakulärt också. Multiplayer-lägen är däremot en annan femma, där är det inte så användbart ur visuell synpunkt, och prestandaförlusten det medför blir ju svår att motivera där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ja det låter rimligt

Fast även om jag inte direkt kan komma på något scenario just nu, så kanske det finns spel som hade gynnats mer av bättre ljud än bättre grafiska effekter.

Virtual reality.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk prisar ID software och det med rätta men har de samma "känsla för feeling" sedan Carmack lämnade skeppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Folk prisar ID software och det med rätta men har de samma "känsla för feeling" sedan Carmack lämnade skeppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker de inte haft 'rätt känsla' sedan slutet av 90-talet ärligt talat, tills Doom 2016 det vill säga...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.