Cyberpunk 2077-snack med CD Projekt Red – från Keanu Reeves till komplexa uppdrag

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077-snack med CD Projekt Red – från Keanu Reeves till komplexa uppdrag

Under E3 2019 är Cyberpunk 2077 utan tvekan mässans hetaste titel. Calle på FZ sitter ned med Pawel Sasko från CD Projekt Red och pratar allt från kändisar till hur speluppdrag designas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Är Keanu en tillgång eller en nackdel att ha i spelet tro?

Frågan är om det är smart att bränna utvecklingspengar på kända Hollywood skådisar.

Spelet verkar så bra och välgjort, är övertygad om att det skulle sälja precis lika bra utan Keanu om inte bättre.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon162230:

Är Keanu en tillgång eller en nackdel tro?

Frågan är om det är smart att bränna utvecklingspengar på kända Hollywood skådisar.

Spelet verkar så bra och välgjort så jag är övertygad om att det skulle sälja lika bra utan Keanu.

Jag tror också det hade sålt bra, MEN.. Vi ska inte underskatta vikten av ett tungt affischnamn. Keanu är så stekhet just nu att det här ger exponering på ett helt annat plan.

Medier som aldrig skulle ens tänkt Cyberpunk 2077 skriver, och personer som knappt greppat en handkontroll pratar helt plötsligt om det nya häftiga spelet med Keanu Reeves. Det här "stuntet" har lyft in titeln i helt nya bubblor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Jag tror också det hade sålt bra, MEN.. Vi ska inte underskatta vikten av ett tungt affischnamn. Keanu är så stekhet just nu att det här ger exponering på ett helt annat plan.

Medier som aldrig skulle ens tänkt Cyberpunk 2077 skriver, och personer som knappt greppat en handkontroll pratar helt plötsligt om det nya häftiga spelet med Keanu Reeves. Det här "stuntet" har lyft in titeln i helt nya bubblor.

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp, du har säkert rätt. Spelet får nog avsevärt mer publicitet speciellt på sajeter som inte är spel och dator inriktade med hjälp av honom.

Men för mig kändes det lite onödigt, jag var redan såld på spelet långt innan han dök upp.

Permalänk

@anon162230: Tycker det är en intressant fråga, men svaret har vi nog inte förens spelet har varit ute ett tag.

Jag tror dock att titta på filmindustrin som har funnits mycket längre är ett smart drag när det gäller att få till naturliga dialoger och skapa en trovärdig atmosfär.
Med det sagt behöver inte det innebära just skådespelare men i detta fallet verkar ju Keanu även ha kommit med input om hur dialoger skall utformas.

Kan ju också bli som du antyder att det kan bli, bortkastade utvecklingspengar som inte syns i slutresultatet. oavsett skall det bli intressant att se resultatet då det kan komma att påverka fler spel.

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Är Keanu en tillgång eller en nackdel att ha i spelet tro?

Frågan är om det är smart att bränna utvecklingspengar på kända Hollywood skådisar.

Spelet verkar så bra och välgjort, är övertygad om att det skulle sälja precis lika bra utan Keanu om inte bättre.

Precis som du säger så skulle spelet bli riktigt bra även utan Keanu. Sen personligen så tycker jag att Keanu är ett plus på hörnet då jag verkligen gillar honom som skådis samt den person han verkar vara. Känns verkligen som att han lägger en hel del kärlek i projektet istället för att bara använda det som cash grab samt exponering.

Tycker det är häftigt när filmstjärnor lägger sin tid på att göra roller i spel. Det får iallafall mig att känna lite av en acceptans av övriga i världen som kanske inte spelar datorspel och framför allt från de som föraktar det. Nu är det iofs inte första gången en filmstjärna gör en större roll i ett spel, Ray Liotta spelade ju huvudrollen i GTA: Vice City vilket nog är det första spelet med en riktigt stor filmstjärna som jag minns iallafall. Men häftigt är det

Men i slutändan så hade jag köpt spelet, oavsett med Keanu Reeves eller inte. För spelet ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Spel är stjärnors naturliga tillflykts ort. Gick inte spel industrin om film industrin penga mässigt för massor av år sedan? Dom har nog mer pengar att hämta där än hos filmer? Sen är det säkert lite av en kul grej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Medier som aldrig skulle ens tänkt Cyberpunk 2077 skriver

Har du blivit så amerikaneserad av E3 att du behöver Google Translate, eller är det din inre Yoda som pratar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För min del så hoppas jag utveckarna skruvar NER förväntningarna så då det är så skyhöga. Folk måste vara beredda på buggar etc när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Jupp, du har säkert rätt. Spelet får nog avsevärt mer publicitet speciellt på sajeter som inte är spel och dator inriktade med hjälp av honom.

Men för mig kändes det lite onödigt, jag var redan såld på spelet långt innan han dök upp.

Han passar dock bra som dragplåster och karaktär i spelet, med tanke på hans tidigare roller. Om någon passar så är det ju han.

Tycker det är både smart marknadsföring och ett grepp som jag tror kommer funka väldigt bra, utan att bli billigt. Jag blev i varje fall mer såld. Kanske någon anknytningsmekanism när Mr. Mnemonic/Neo/Wick/Reeves dyker upp. Tycker det passar riktigt bra faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Är Keanu en tillgång eller en nackdel att ha i spelet tro?

Frågan är om det är smart att bränna utvecklingspengar på kända Hollywood skådisar.

Spelet verkar så bra och välgjort, är övertygad om att det skulle sälja precis lika bra utan Keanu om inte bättre.

Keanu har blivit så het att Elon Musk är kall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk glömmer också att i princip alla AAA-spel kör med motion captioning (ansikte/rörelser), enklast att ha skådespelare som vet vad de gör för att slippa x antal timmar i post processing för att städa upp röstskådespelares rörelser.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

10 månader till lansering... hype vibbar om det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Wizook:

Keanu har blivit så het att Elon Musk är kall.

Skickades från m.sweclockers.com

Musk hängde med Todd Howard på någon panel!

https://www.instagram.com/p/ByjgBdVCONH/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElonB:

Folk glömmer också att i princip alla AAA-spel kör med motion captioning (ansikte/rörelser), enklast att ha skådespelare som vet vad de gör för att slippa x antal timmar i post processing för att städa upp röstskådespelares rörelser.

Fast då tar man väl hellre en skådis med mer erfarenhet av mocap.
Uppstädning behövs alltid och är relativt billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Är Keanu en tillgång eller en nackdel att ha i spelet tro?

Frågan är om det är smart att bränna utvecklingspengar på kända Hollywood skådisar.

Spelet verkar så bra och välgjort, är övertygad om att det skulle sälja precis lika bra utan Keanu om inte bättre.

Jag kan tänka mig att det är bra för att få spelet att sälja, men personligen gillar jag inte att se kända skådisar i spel. Om det inte är ruskigt bra gjort kommer jag fastna i att se Keanu istället för spelkaraktären.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fast då tar man väl hellre en skådis med mer erfarenhet av mocap.
Uppstädning behövs alltid och är relativt billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte speciellt säkert. Marvel har ett par av de mest kända CGI-karaktärerna i filmvärlden (Hulk och Thanos) och de tog in totala rookies vad gäller mocap. Det gick bra ändå, trots att rätt mycket hängde på att framförallt Thanos funkade.

Permalänk
Medlem

Jag är försiktigt positiv. Är osäker på om det är bra att man sett en spelkaraktär i många andra, helt orelaterade, sammanhang tidigare. Kommer man kunna få samma inlevelse och fokus på spelet än om karaktären vore fiktiv? Det visar sig. Det känns som att det även är en risk när spelkaraktärer inte är en egen IP för spelföretaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO