Söker förra versionen av GPU Tweak II (nya 2.0 verkar buggig)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Söker förra versionen av GPU Tweak II (nya 2.0 verkar buggig)

Hej!

Tog dumt nog bort förra versionen av GPU Tweak II till 64 bit Win !0 när jag installerade den nya 2.0. - en version som buggar i uppstarten.

***Installera för sjutton inte den innan de släppt en fixad version! ***

Men den förra...någon som har kvar den nedladdade filen för den? Litar inte helt på de versioner som ligger ute. Minns inte riktigt, kan det ha varit 1.9.7.1?

Blir så trött på Asus...suck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

@spacedebree: Hej. Vet inte vilken den förra versionen är tyvärr.

Men tänkte fråga om inte MSI Afterburner funkar istället??
Är en smaksak, men jag själv föredrar den före asus gpu tweak.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Utomlands
Registrerad
Jan 2015

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Ha en bra dag (: !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Zeedarn:

Stort tack för hjälpen. Missade expand knappen.

Saken är den att jag inte vet om jag behöver programmet egentligen. Bra om du inte vill ha på 0 decibel läge, eller vill komma åt de löjliga procenten kraft man kan få genom att klicka i OC lägets preset.

Kört after burner tidigare med, men beslöt mig till slut för att inte klocka kortet. Tyckte nämligen att jag inte riktigt fick till det med klockaningen, och att skannern drog på rätt mycket volt. Sen är fläktarna på mitt 1070 OC dual himla trista.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2013

Du måste dock inte öka spänningen om du inte vill i afterburner. Kan till och med räcka att öka power limit och sedan se hur högt det går att överklocka med det. Exempelvis jag själv med ett gammalt GTX 970 kunde överklocka och få 10-15% mer bara genom att maxa power limit och gå så långt jag kunde utan artefakter med oförändrad spänning över core etc.

Skickades från m.sweclockers.com