Bästa ljudkort och gaming headset kombination?

Permalänk
Medlem

Vad blev det?

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte bestämt mig än, funderar emellan Beyerdynamic - DT 1770 Pro med ModMic och beyerdynamic mx300 v2, men har läst att mx300 är samma som de som jag har , qpad 1339, fast rebrandade...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av syncis:

Jag har faktiskt inte bestämt mig än, funderar emellan Beyerdynamic - DT 1770 Pro med ModMic och beyerdynamic mx300 v2, men har läst att mx300 är samma som de som jag har , qpad 1339, fast rebrandade...

Det är väl Qpad som byter namn på Beyer... ?
Beyer har en specifik karaktär på ljudet med lite höjt övre mellanregister som en ganska genomgående trend så du får bestämma dig för om du gillar det eller inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

De hörlurarna jag har nu ( qpad 1339 ), står det Beyerdynamic på. Tror jag måste testa 1770 eller mx 300 för att veta om det är en sån stor skillnad....undra om man kan typ testa det på ngn hifi butik.
Jag gillar ju ljudet i mina lurar, men det va surrounden som jag ogillade, och basen e vek. Och blev flådd i denna tråd för att jag ville ha virtual surround

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av syncis:

De hörlurarna jag har nu ( qpad 1339 ), står det Beyerdynamic på. Tror jag måste testa 1770 eller mx 300 för att veta om det är en sån stor skillnad....undra om man kan typ testa det på ngn hifi butik.
Jag gillar ju ljudet i mina lurar, men det va surrounden som jag ogillade, och basen e vek. Och blev flådd i denna tråd för att jag ville ha virtual surround

Basen är nog egentligen inte vek utan men eftersom många Beyer har lite för mycket nivå i övre mellanregistret så påverkar det hur du upplever övriga register.
Det är svårt det här med att välja slutna hörlurar, jag har inte orkat leta nått riktigt bra där för jag tycker att öppna eller halvöppna alltid är ljudmässigt bättre men jag har ett par slutna Audio technica som jag ibland använder om jag är tvungen pga att hörluren inte får höras i omgivningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Basen är nog egentligen inte vek utan men eftersom många Beyer har lite för mycket nivå i övre mellanregistret så påverkar det hur du upplever övriga register.
Det är svårt det här med att välja slutna hörlurar, jag har inte orkat leta nått riktigt bra där för jag tycker att öppna eller halvöppna alltid är ljudmässigt bättre men jag har ett par slutna Audio technica som jag ibland använder om jag är tvungen pga att hörluren inte får höras i omgivningen.

Vilken modell av Audio Technica kör du? Kör du något ljudkort förresten eller extern dac? glömt fråga

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av syncis:

Vilken modell av Audio Technica kör du? Kör du något ljudkort förresten eller extern dac? glömt fråga

ATH 910.

Jag har flera ljudkort, dacar och hörlursförstärkare och mina finlurar, AKG K-1000 ska dessutom drivas via en vanlig förstärkare och inte en hörlursförstärkare. De är på många vis mer lik en högtalare som hängs på huvudet och inte en hörlur.
Idag använder jag i princip bara högtalare och lurar är för portabelt bruk eller nån ren finlyssning på musik och då brukar det bli de prylar jag först hittar som löser uppgiften...

När jag var mer aktiv med hörlurslyssning körde jag dessutom oftast K-1000 med basmoduler inkopplade, så K-1000 tillsamman med ett par Gradient SW 63 (2 st 2 X 12" i stereo) var det jag brukade köra med och basarna gick via nått slutsteg typ Rotel RHB 10 eller Harman kardon citation 7.1 och K 1000 drevs för det mesta via en Musical Fidelity A 1 en 20w ren klass A integrerad förstärkare.

Det är troligen inte den vanligaste hörlursanläggningen som funnits men det var oerhört bra...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

det va ganska mäktigt system ja, jag förväntade mig att du skulle länka några feta hifi-hörurar ..... blev mkt mer än jag kunde förstå