Permalänk

Gaming Laptop

Dags att flytta och snart börja plugga. Tänkte i och med det fortsätta med spelandet på en laptop istället för en stationär. Har idag en stationär med i7-4770k, 970 samt 16 gb ram som jag är väldigt nöjd med. Vill inte gå ner i standard, men är inte heller i behov av att ha det bästa.

Vill kunna spela nya spel som kommer i framtiden på minst medium/hög. Samt ha bra kvalite på nuvarande lite enklare titlar.

Kan det här fungera, eller bör jag ändra på något?;

Processor : Intel Core i5-9300H-processor (8 MB cache, upp till 4,10 GHz)
Operativsystem : DOS-fri
Språk (förinstallerat) : DOS-fri
Totalt minne : 16 GB (8+8) DDR4 2 666 MHz SoDIMM
Första hårddisken : 1 TB hårddisk, 7 200 varv/min, 2,5 tum, 7 mm
Andra hårddisken : 256 GB SSD-enhet, M.2 2280, PCIe-NVMe
Bildskärm : 15,6-tums FHD (1 920 × 1 080), LED-bakgrundsbelysning, IPS, 300 nit, antireflex, 144 Hz
Grafikkort : NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6 192 bitar

Hur står sig 2060 mot 1660ti? Samt behöver man verkligen en i7 om man mest bara ska spela, titta film och surfa?

Tack på förhand!

Permalänk

Ser bra ut, ju bättre grafikkort och cpu du köper desto mer framtidssäkrar du dig, så i7 med rtx 2060 6gb är en bra nivå för Gaming och 144hz skärm förstås, bara att slå till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hade själv en laptop tidigare med GTX 1070, i7 och 120hz skärm, funkade helt ok för PUBG och liknande spel

Hade jag fått välja mellan GTX 1660 ti och rtx 2060, så hade jag valt 2060 helt klart

Kolla YouTube om du kan hitta reviews på dessa grafikkort for laptop innan du köper, så du vet vad de presterar benchmark mässigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för råden! Lyckades nypa en begagnad, i princip oanvänd, med 1070 i7 istället för för ganska mycket mindre. En Asus. Det duger gott åt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hehenke89:

Tack för råden! Lyckades nypa en begagnad, i princip oanvänd, med 1070 i7 istället för för ganska mycket mindre. En Asus. Det duger gott åt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt och grattis, mycket nöje!