Firefox öppen tab eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2011

Firefox öppen tab eller inte?

Tjena, försöker lista ut hur funktionen som bestämmer när du tittar på en tab eller inte! Alltså tex när twitter pausa videon för att jag tabbar ur hemsidan. Väldigt irriterande. Någon som kan hänvisa mig till den funktionen @support.mozilla.org eller någon annan wiki?
Förstår att detta kanske inte är helt rätt kategori att lägg denna tråd, eller?

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Verkar vara Visibility API, så du får kanske leta efter ett tillägg som blockerar det om det inte går att fimpa via about:config. En snabblösning är att dra ut tabben i ett separat fönster.

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Page_Visibil...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004

@Swedishg33k95: Oftast så finns där en listener som kollar detta. Antagligen "visibilitychange" eller "blur". Prova med att lägga till detta i uBlock Origin:

twitter.com##+js(addEventListener-defuser.js, /^(?:visibilitychange|webkitvisibilitychange|mozvisibilitychange|blur)$/)

Gigabyte GA-Z97X-SLI, Intel Core i5 4460 3.2GHz, 128GB Samsung 850 PRO, Corsair 8GB, Gigabyte GeForce GTX 750ti, EVGA Supernova G2 750W
Min GitHub: https://github.com/lassekongo83

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2011

@ztenlund:
@lassekongo83:

Tack för hjälpen! Nu blir man lite klokare i alla fall
Använde mig "Disable Page Visibility API" vilket gjorde det hela mycket enklare och man slipper bekymmer i framtiden (förhoppningsvis). Tror min dator kan hantera det

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!