Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Problem gällande köp i Origin store

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Problem gällande köp i Origin store

Hallå. Jag skulle behöva hjälp med ett error meddelande jag får när jag ska köpa vad som helst i Origin store. Har både kontaktat EA och Telia för support men utan lycka. Error meddelande lyder:

Hoppsan!
Ett fel inträffade. Försök igen senare. [ref. #Error: httpRequest ERROR: gateway.eacom/proxy/commerce/carts2/store-cart-purchase-client/offerEntries?storeId=Store-Origin¤cyCode=SEK&needFullCartInfo=true&needClearCart=true&countryCode=SE 400 (Bad Request)]

Har prövat på båda mobil, ipad och andra datorer på samma nätverk. Känns som problemet ligger i nätverket någonstans.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

@Paterson: prova slå av WI-FI på mobilen och kör via mobilnätet? och var är det någonstans det blir fel?
har haft liknande och då var det att jag var tvungen att " öppna upp mitt kort för köp online " ( nordea ) för att köpet ska gå igenom t.ex.

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

@Farthinder: Halloj tack så hemskt mycket. Det löste sig efter jag kopplade bort wifi från mobilen, hade innan prövat både paypal och vanligt kort men inget fungerade. Jag undrar dock felet ligger, skulle vara intressant att få veta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

@Paterson: jo men precis, felet kvarstår ju liksom

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Paterson:

httpRequest ERROR: gateway.eacom/proxy/commerce/carts2/store-cart-purchase-client/offerEntries?storeId=Store-Origin¤cyCode=SEK&needFullCartInfo=true&needClearCart=true&countryCode=SE 400 (Bad Request)]

HTTP felkod 400 tyder på att det är fel på innehållet i det som skickas till en server i anropskedjan. Garanterat en mjukvarubugg.

gateway och proxy i URLen tyder på att det är en lastbalanserare/reverse proxy inblandad.

Att det fungerar ibland och ibland inte tyder på att någon av frontend-servrarna är buggiga och att man ibland har oturen att gå genom en sådan buggig server och ibland går genom en som fungerar. Alternativt har man fått fel version av klientkoden (Javascript i browsern) av någon anledning, till exempel pågående driftsättning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

DNS.
Har du någon ad blocker eller pihole/pfblockerng?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Tack alla för svar, fick hjälp av en polare som pillade något med DNS.