Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

samsung Xpress C1860FW, MFP

Någon som vet hur man kommer ur att displayen hängt sig på Samsung logo?

Har startat om, dragit ur kablar, hållit in div knappar vidd start, kört HP diagnostik program mm. Men inget hjälper.

Men skrivaren fungerar att skriva ut, skanna från datorn, både USB och Wifi koppat. Det går alltså inte att kopiera eller skriva ut dubbelsidigt som sker manuellt och kräver feedback på touch skärmen.
Felet inträffade när jag skull försöka återställa förinställt administratörs lösen genom att trycka 123 för att kunna rensa minnet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

@pejlare: Hade ett liknande problem med en skrivare på jobbet, detta var dock en annan modell från HP. Det hela löste sig genom att skicka in den på reparation. Garantin hade inte löpt ut på våran så behövde inte betala något men antar att de tar ut en avgift om du inte har garanti/reklamationsrätt kvar på den.

Enligt verkstaden så var det något skumt med firmware efter plötslig strömförlust alternativt att en återställning inte genomfördes korrekt.
Kan ju vara värt ett försök att kolla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Redstop:

@pejlare: Hade ett liknande problem med en skrivare på jobbet, detta var dock en annan modell från HP. Det hela löste sig genom att skicka in den på reparation. Garantin hade inte löpt ut på våran så behövde inte betala något men antar att de tar ut en avgift om du inte har garanti/reklamationsrätt kvar på den.

Enligt verkstaden så var det något skumt med firmware efter plötslig strömförlust alternativt att en återställning inte genomfördes korrekt.
Kan ju vara värt ett försök att kolla.

tack för svaret, en ny i samma klass men något bättre som t.ex. automatisk dubbelsidig utskrift och lite annat kan fås för under 3000. Iofs får man bara "prova på" toner då och måste köpa ett kit tonerkasseter också.
Den vi har där har garantin gått ut och har en känsla av att inlämning för reparation kan vara oekonomiskt.
Ringde HP supporten för hjälp och via telefon var den gratis och ev. skulle de kunna göra något över nätet då skrivaren ansluter till HP:s server och levererar aktuell data för skrivaren på deras sida. Men hade tyvärr inte skrivaren tillgänglig när jag ringde.