”Byta” repeater mot mesh nätverk?

Permalänk
Medlem

”Byta” repeater mot mesh nätverk?

Hej,

Jag bor idag i en 190 kvadrat villa med två våningar där vi har en Huawei B525 4g router, extern antenn och en TP-Link RE450 repeater för nedervåningen för att få bättre täckning.

Jag vet att givetvis kan 4g bero på mycket men ibland verkar det som det beror på problem med nätverket. Frågan är det värt att investera i ett meshnätverk för dessa förutsättningar? Kan även nämna jag jobbar hemma ibland och då strular linan till och från.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av matsolaw:

Hej,

Jag bor idag i en 190 kvadrat villa med två våningar där vi har en Huawei B525 4g router, extern antenn och en TP-Link RE450 repeater för nedervåningen för att få bättre täckning.

Jag vet att givetvis kan 4g bero på mycket men ibland verkar det som det beror på problem med nätverket. Frågan är det värt att investera i ett meshnätverk för dessa förutsättningar? Kan även nämna jag jobbar hemma ibland och då strular linan till och från.

Mesh är bättre än repeaters men sämre än att använda accesspunkter så oavsett hur du kopplar upp dig så är ju ett bra lan alltid en fördel, kan man använda kabel så gör man det till så mycket som möjligt, försök undvika trådlöst så långt det går.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag tror att i min situation med hus mm att jag skall testa https://www.tp-link.com/se/home-networking/powerline/tl-wpa86...