Google chrome, vad fan händer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Google chrome, vad fan händer?

Helt plötsligt har mitt chrome börjat "crasha" var och varann minut, "oops vad hände" kommer upp, ominstallerat, rensat regiser, caches, allt, något är riktigt knas! Försökt söka mig till en lösning, men ingen fungerar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av madballz:

Helt plötsligt har mitt chrome börjat "crasha" var och varann minut, "oops vad hände" kommer upp, ominstallerat, rensat regiser, caches, allt, något är riktigt knas! Försökt söka mig till en lösning, men ingen fungerar!

Lösning: Använd Brave.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av madballz:

Stäng av alla extensions/addons, gör en reset av browsern. Samma ändå?

Xeon
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av madballz:

Avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar om det finns INNAN du ominstallerar. Glöm inte att rensa i den osynliga AppData mappen. Annars kan de det som buggar bli kvar nånstans.

Om namnet på kontot i datorn också är madballz så du öppna en mapp och klistra in adressen nedan för att öppna osynliga mappen om du inte har ändra så att dom syns.

C:\Users\madballz\AppData

Man kan också klicka sig fram så långt det går. Trycka på adress raden och efter namnet lägga till \AppData

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008

Har upplevt detta när jag hade en OC som var stabil i syntetiska test men med Chrome crashes konstant, alltså var överklockningen inte inte stabil i Chrome men datorn i övrigt funkade bra.

Kan det vara något sånt för dig också?

i9-9900K - 1080Ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Jag fick tips från ett Youtube klipp att ta bort en dll fil och sedan återställa den från papperskorgen och de funkade för mig.

ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO | Ryzen 7 2700X | Corsair Obsidian 750D | XFX Black Edition 1050W 80+Gold | Corsair Vengeance LPX 2X8GB 3200 Ryzen | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Gaming OC | Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB | Samsung 860 EVO SSD 500GB | Corsair Force GS 256GB x 2 | Kingstone SD 512GB | BenQ XR3501 | Asus VE247

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

https://www.top-password.com/blog/reset-chrome-to-default-set...

Välj en av följande, spara dock bokmärken och liknande först

CPU: 3600 4200Mhz (PBO)
RAM: 16GB 3200Mhz
GPU: 1070 TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av carll:

Lösning: Använd Brave.

Bra lösning. Men man få avaktivera att Chrome auto startar i aktivitetshanteraren och gå in på inställningar konton och sätta detta på off:

Finns en lång tråd på MS om problem med att Chrome auto startar:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Och med "min" lösning så slipper man också att öppna program öppnas igen efter kallstart eller omstart.

Air Conditioners are a lot like PC's, they work great until you open Windows
1800X - Palit Nvidia GTX 1080 - Samsung (2016) 4K UHD TV som skärm och Samsung HW-K960 till ljudet.