Google chrome, vad fan händer?

Permalänk
Medlem

Google chrome, vad fan händer?

Helt plötsligt har mitt chrome börjat "crasha" var och varann minut, "oops vad hände" kommer upp, ominstallerat, rensat regiser, caches, allt, något är riktigt knas! Försökt söka mig till en lösning, men ingen fungerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av madballz:

Helt plötsligt har mitt chrome börjat "crasha" var och varann minut, "oops vad hände" kommer upp, ominstallerat, rensat regiser, caches, allt, något är riktigt knas! Försökt söka mig till en lösning, men ingen fungerar!

Lösning: Använd Brave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madballz:

Helt plötsligt har mitt chrome börjat "crasha" var och varann minut, "oops vad hände" kommer upp, ominstallerat, rensat regiser, caches, allt, något är riktigt knas! Försökt söka mig till en lösning, men ingen fungerar!

Stäng av alla extensions/addons, gör en reset av browsern. Samma ändå?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av madballz:

Helt plötsligt har mitt chrome börjat "crasha" var och varann minut, "oops vad hände" kommer upp, ominstallerat, rensat regiser, caches, allt, något är riktigt knas! Försökt söka mig till en lösning, men ingen fungerar!

Avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar om det finns INNAN du ominstallerar. Glöm inte att rensa i den osynliga AppData mappen. Annars kan de det som buggar bli kvar nånstans.

Om namnet på kontot i datorn också är madballz så du öppna en mapp och klistra in adressen nedan för att öppna osynliga mappen om du inte har ändra så att dom syns.

C:\Users\madballz\AppData

Man kan också klicka sig fram så långt det går. Trycka på adress raden och efter namnet lägga till \AppData

Permalänk
Medlem

Har upplevt detta när jag hade en OC som var stabil i syntetiska test men med Chrome crashes konstant, alltså var överklockningen inte inte stabil i Chrome men datorn i övrigt funkade bra.

Kan det vara något sånt för dig också?

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Inaktiv

Jag fick tips från ett Youtube klipp att ta bort en dll fil och sedan återställa den från papperskorgen och de funkade för mig.

Permalänk
Medlem

https://www.top-password.com/blog/reset-chrome-to-default-set...

Välj en av följande, spara dock bokmärken och liknande först

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Lösning: Använd Brave.

Bra lösning. Men man få avaktivera att Chrome auto startar i aktivitetshanteraren och gå in på inställningar konton och sätta detta på off:

Finns en lång tråd på MS om problem med att Chrome auto startar:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Och med "min" lösning så slipper man också att öppna program öppnas igen efter kallstart eller omstart.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]