Aningen svår montering av Secret Labs Omega gamingstol

Permalänk
Medlem

Aningen svår montering av Secret Labs Omega gamingstol

Efter att ha läst otaliga tester där alla verkade peka på att Omega är en väldigt gedigen stol, bestämde jag mig för att köpa en. Fick lite mindre problem när jag skulle montera den, närmare bestämt när jag skulle montera fast ryggstödet med sitsen. Det var som att skruvhålen satt alldeles för långt upp, och jag var tvungen att trycka ner ryggstödet med full kraft i sitsen för att de skulle komma i rätt läge för att kunna skruva fast. Och det skall understrykas att jag då inte hade en hand ledig för att faktiskt skruva själv, utan var tvungen att låta min kompis hjälpa till.
När jag tittar på monteringsvideos så placeras ryggstödet bara i stort sett på sitsen och skruvas fast utan några problem alls. När den nu är färdigmonterad så ser sittdynan, om man tittar på stolen bakifrån, väldigt "nedtryckt" ut och ryggstödet ser liksom lite "ditklämt" ut.
Är det någon som har erfarenheter av montering av en Omega?

Permalänk
Medlem

@Okiloc: Har inte specifikt monterat en Omega stol men har monterat ett flertal "gaming" stolar. Skulle säga att kvalitetskontrollen är ganska halvdassig för alla tillverkare. Har monterat flera av HyperX, Dxracer, Svive och AKRacing. Om jag förstår rätt så är det de två korta armarna som sköter lutningen av ryggstödet som ställer till problem. Dessa har jag märkt att man ibland måste böja ut lite för att ryggen ska falla på plats. Sen är nästa aldrig hålen för gängen korrekt utskuret så man måste använda kniv för att komma åt den ordentligt.

Har du några bilder så man kan se hur nedtryckt dynan är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okiloc:

Efter att ha läst otaliga tester där alla verkade peka på att Omega är en väldigt gedigen stol, bestämde jag mig för att köpa en. Fick lite mindre problem när jag skulle montera den, närmare bestämt när jag skulle montera fast ryggstödet med sitsen. Det var som att skruvhålen satt alldeles för långt upp, och jag var tvungen att trycka ner ryggstödet med full kraft i sitsen för att de skulle komma i rätt läge för att kunna skruva fast. Och det skall understrykas att jag då inte hade en hand ledig för att faktiskt skruva själv, utan var tvungen att låta min kompis hjälpa till.
När jag tittar på monteringsvideos så placeras ryggstödet bara i stort sett på sitsen och skruvas fast utan några problem alls. När den nu är färdigmonterad så ser sittdynan, om man tittar på stolen bakifrån, väldigt "nedtryckt" ut och ryggstödet ser liksom lite "ditklämt" ut.
Är det någon som har erfarenheter av montering av en Omega?

Jag har en Secret Labs Throne och, ja det är lite meckigt att få dit ryggstödet, men det stod i manualen att man inte skulle ändra lägena på fästena genom att dra i spaken för att ändra sittläge, så jag antar att det är svårare om dom inte är i precis rätt läge.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS