Kvalitéts trådlösa hörlurar för gaming (inte "gaming hörlurar")

Permalänk
Medlem

Kvalitéts trådlösa hörlurar för gaming (inte "gaming hörlurar")

Vad har ni för tips för trådlösa hörlurar för gaming.
Skippar gärna gaming stilen och micen. Vill bara ha bra ljud som är bekväma.
Vissa gamers använder tex Beyerdynamic DT990 Pro. Vill na något i denna stil men hade gärna också trådlösa.
Gärna inte 5000kr... Tips?!

Permalänk
Medlem

Följer denna, kör Beyerdynamic 990 men börjar ledsna på att sladden fastnar i stolen (och i katten).

Har inte direkt hittat något bra alternativ med mikrofon. Det känns som att det är där det faller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@evirob: Jag tänkte bara köra extern mic om jag behöver. Men vill ha nice clean design, men framförallt bekväma och bra ljud. Men fasen osäker på vad man ska söka efter. Söker man efter gaming headphones kommer ju bara skräp upp.

Permalänk
Medlem

Kör ett par Arctis 7 sedan ett par månader tillbaka. Fungerar riktigt bra, helnöjd med batteritiden. För att få till bra ljud behöver du installera Peace EQ.

Permalänk
Medlem

Nu sökte du visserligen vanliga trådlösa hörlurar. Ingen koll på annat än trådade.
Däremot trådlösa gaming så är Hyperx cloud flight "ok" headset som jag tycker är bra. Löstagbar mic.
Sennheiser släpper 1 Juli även GSP 670 som är trådlöst gaming headset som kommer låta bra. Stora och bulkiga om det är en nackdel och ej löstagbar mic.

Där har du två i spannet 1200kr till ~3500kr