Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

eizo gaming Fg2421-BK Grönt flimmer över hela skärmen när jag kör över 60hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö
Registrerad
Nov 2004

eizo gaming Fg2421-BK Grönt flimmer över hela skärmen när jag kör över 60hz

Hej!

Jag har en Eizo gaming skärm som ska stödja 1440z men varje gång jag försöker höja hzen i Windows 10 samt ingame så blir skärmen som i bilden nedan.

Vad kan detta bero på? Trasig skärm? 60hz fungerar utmärkt förövrigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av DigitalNinja:

Hej!

Jag har en Eizo gaming skärm som ska stödja 1440z men varje gång jag försöker höja hzen i Windows 10 samt ingame så blir skärmen som i bilden nedan.

Vad kan detta bero på? Trasig skärm? 60hz fungerar utmärkt förövrigt.https://i.postimg.cc/TRLGRf4f/6-C9-AA6-D7-98-F6-474-C-A673-0-E9-C7464-DF41.jpg

Vet ej, men skulle rekommendera att du även postar hur skärmen är ansluten (displayport? hdmi?) och till vad.
Går felet att reproducera även med annan dator?

AMD Ryzen7 3800X || Gigabyte X570 Ultra || Evga GTX 1080Ti || Crucial Ballistix Sport 3200 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || Samsung 960 Pro 1024GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Den där skärmen ska väl inte klara 144hz? Det är väl 120hz max och sedan applicerar man deras "Turbo-240" som det heter (eller något liknande).

Fast om det även blir fel på det så spelar det ingen roll ändå

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: Sapphire RX Vega 64 8GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av evil penguin:

Vet ej, men skulle rekommendera att du även postar hur skärmen är ansluten (displayport? hdmi?) och till vad.
Går felet att reproducera även med annan dator?

Jag tror jag bara kör vanlig dvi och inte dual link dvi.

Blir samma fel om jag kör med hdmi.

Dvi kabeln går direkt till grafikkortets dvi ingång.

Kan detta vara problemet tro? Har för mig standard dvi sladdar ej stödjer mer än 60hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av L.Forsgren:

Den där skärmen ska väl inte klara 144hz? Det är väl 120hz max och sedan applicerar man deras "Turbo-240" som det heter (eller något liknande).

Fast om det även blir fel på det så spelar det ingen roll ändå

Ja du har nog rätt, jag har haft skärmen i fyra år och kört endast i 60hz lol. Vet inte om det är fabrikatsfel eller om det är jag som har missat något. Det är antagligen jag som har missat något men frågan är vad.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@DigitalNinja: Den typen av fel kan uppstå ifall på en del skärmar när kabeln är DVI Single-link-kopplad och utrustningen använder DVI Dual Link. Så börja i den änden och köp en DVI Dual Link-kabel.