Gaming dator 17.3 tum 6gb grafikkort kommer det gå att lägga till HDD utöver ssd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

Gaming dator 17.3 tum 6gb grafikkort kommer det gå att lägga till HDD utöver ssd?

Hallå, tänkte köpa mig en gaminglaptop! Skulle vilja ha ett bra grafik kort i7 processor och 6gb grafikkort då jag inte lär köpa en ny dator på många år så tänkte jag att jag skulle vilja få ut så mycket av pengarna som möjligt. Men problemet när jag själv tittat med mina nybörjar ögon så verkar de som att man får offra antingen det ena ( tex SSD 256 gb+HDD 1 tb) eller så får man ett starkare grafikkort) vad jag förstår så verkar de va smartare att få en dator med ett sjyst grafikkort men då man man riskerar att förlora lagringsplats som i min erfarenhet går snabbt att fylla med bilder spel också vidare. Jag har tittat på MSI modeller som ser riktigt intressanta ut t.ex. denna https://www.webhallen.com/se/product/301196-MSI-GL73-8SD-256N...

Men sen så började jag titta på de snäppet dyrare varianterna https://www.webhallen.com/se/product/297678-Webhallen-Config-...
Då jag läste att denna skönhet, verkar gå att uppgradera ram, HDD osv i efrerhand ,så undrar jag om det även kommer gå att uppgradera MSI modellen.

sanningen är att jag har 12500 just nu och 18000 känns ej inom räckhåll! Skulle bli oerhört tacksam om något av er proffs här på sidan kunde ge lite tips!

Någon här som kanske har lite erfarenhet inom detta område?

Tack för att du som läste tog dig tid och läste igenom denna något krångliga text

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2011

Köpte också en dator i den prisklassen för några månader sedan och det jag ångrar mest är att jag inte köpte en bärbar med ORDENTLIG kylning, typ lenevos gaming serie . Köpte en förhållandevis tunn HP och temperaturerna ligger för de mesta runt 90 c och den låter som ett jetplan . Så satsa på en dator med bra kylning. Värt att tillägga är att de flesta bärbara som har en m2 disk förmodligen har en 2,5 tums hårddiskplats med , men de brukar stå någonstans

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019
Skrivet av zetrri:

Köpte också en dator i den prisklassen för några månader sedan och det jag ångrar mest är att jag inte köpte en bärbar med ORDENTLIG kylning, typ lenevos gaming serie . Köpte en förhållandevis tunn HP och temperaturerna ligger för de mesta runt 90 c och den låter som ett jetplan . Så satsa på en dator med bra kylning. Värt att tillägga är att de flesta bärbara som har en m2 disk förmodligen har en 2,5 tums hårddiskplats med , men de brukar stå någonstans

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för råden väldigt givande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009

@Erranp: En 17" laptop brukar ofta ha plats för både m2 och 2.5" hd,
men kolla upp modellen du tänker på hos notebookcheck.net och se om det öppnat upp den,
kolla sedan deras thermal-analyser för om den throttlar i spel och ljudnivån de mätt upp och jämför med vad du hittat.

Tänk på att bara man byter ut en bokstav kan man få väldigt olika modeller på laptops, så denna är inte exakt:
https://www.notebookcheck.net/MSI-GL73-8SE-i7-8750H-RTX-2060-...