Rekommendation gamingstol för bra hållning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Rekommendation gamingstol för bra hållning

Rent allmänt vill jag bara ha en kvalitetsstol som är justerbar och inte knarrar.

Armstöden är alltid ivägen, så antingen vill jag ha bort dem eller sänka dem långt under armbågenivå, så att de inte stöter i bordskanten.

Jag vill nog inte ha någon lutning bakåt, eller iaf justerbar och låsbar. Gärna åtminstone något slags hål i ryggen så jag kan ha en fläkt bakom i sommar. Gärna stöd för svanken då jag även på ergonomiska stolar sitter som en gam efter ett tag

Jag vet inget om gamingstolar, så utbilda mig Det står ju inget i själva webbutikerna utan man får ladda ner manualer för varje stol.

Just nu har jag en 4000 kr kontorsstol som är helt okej, så detta är utifrån förutsättningen att gamingstolar är bättre än dem.

[Tycker jag.] 4790k@4.5 \\ GTX 1080 Strix@2139/10332 \\ ÄGskärm SA950 \\ Novatouch TKL \\ 2xSSD \\ 16GB \\ Tesla 600W i NZXT. Win7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Om du har en stol för 4000kr finns det ju 0 anledning att köpa en gamingstol.
Är det korrekt hållning du vill ha är kontorsstolar bättre.

Själv prioriterar jag soft ställningar så kinnarps osv gillar jag inte.

Känns som det är bättre att hitta en kontorsstol med det du saknar nu, ex ställbart svankstöd och ställbara armstöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Gamingstolar är en gimmick.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Vad är egentligen en "gamingstol"?

Kontorsstol?
Stol med USB-hubb och grejer?

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Okaj, tänkte att de var till speciellt för långa spelsessioner och därför var bättre. Har dock inte sett någon round-up här på Swec så ofta, men kan ha missat.

Det enda som är dåligt med min egentligen är knarret, kanske räcker att smörja upp den då

Stolen har svankstöd, men för mjukt, så jag sitter som en gam ändå Har en annan kontorsstol med sånt därt uppblåsbart svankstöd och det är bra. Men stolen själv är inte lika bra som denna.

Sen har en del gamingstolar tänkt på att man har ryggen mot stoppning och då blir det lika varmt som i en soffa på sommaren, om man inte har hål som de.

[Tycker jag.] 4790k@4.5 \\ GTX 1080 Strix@2139/10332 \\ ÄGskärm SA950 \\ Novatouch TKL \\ 2xSSD \\ 16GB \\ Tesla 600W i NZXT. Win7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av HolyFather:

Sen har en del gamingstolar tänkt på att man har ryggen mot stoppning och då blir det lika varmt som i en soffa på sommaren, om man inte har hål som de.

Kör på tyg istället för läder (fejk eller ej). Finns stolar med typ alcantara eller liknande, som inte är strävt, så man kan sitta skönt i endast kallingarna, om man nu vill det

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Nej, får läsa den. Fast ett löst svankstöd (visste inte att det fanns) till den jag har kanske funkar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006

själv köpte jag denna till min AK-racing stol och är grymt nöjd med den.
https://jysk.se/sovrum/kuddar/specialkuddar/plus/kudde-wellpu...

Orginalkudden man fick med till stolen var rent skräp och alldeles för liten ungefär som på 90% av alla gamingsolar med lös kudde.

plockade även upp nackkudden då samma där kudden man fick med var allmänt meningslös.
https://jysk.se/sovrum/kuddar/specialkuddar/plus/kudde-wellpu...

efter det känns det iaf som att man sitter någorlunda bra i den kan sitta längre stunder utan att få ont i ryggen iaf.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

@HolyFather: Jag tycker Ikeas kontorsstol fungerar utmärkt! Drar man åt den någon gång ibland så håller den. Är skön och knarrar inte! Dessutom billigare än gamingstolarna!