Sälja 2 år gammal GTX 960 2GB

Permalänk
Inaktiv

Sälja 2 år gammal GTX 960 2GB

Hur mycket pengar skulle man kunna sälja en GTX 960 2GB för som är 2 år gammal?
Den är också i bra skick.

Permalänk
Medlem

300-500kr ungefär, baserat på avslutade auktioner på tradera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sålde mitt 2,5 år gamla MSI GTX 960 2gb för 550 kr för ett par månader sedan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett för ca 450:- för typ 2 år sen. I annonsen stod det att skulle vara 4GB men visade sig bara vara 2GB. När jag påtalade det fick jag tillbaka typ 150:-

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Sålde mitt 2,5 år gamla MSI GTX 960 2gb för 550 kr för ett par månader sedan.

Sålde du över tradera? Hur lång tid tog det att få sålt ungefär? Anledningen att jag frågar är för jag har ett kort ute på tradera nu (dock ej 960) men det verkar som det går lite segare nu under sommaren eller så har jag bara begärt för mycket. Eller iofs du kanske körde på auktion och ej fast pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron: Jag lade ut den på Shpock lol. Tar en jäkla tid men man får ofta bättre betalt när det kommer till "billigare" grejer!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Tradera fungerar utmärkt, men auktion brukar ge bäst resultat. Sen får du bättre betalt ju bättre omdöme du har oftast. Så har du inga omdöme alls, så kan det gå lite trögt.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Sålde du över tradera? Hur lång tid tog det att få sålt ungefär? Anledningen att jag frågar är för jag har ett kort ute på tradera nu (dock ej 960) men det verkar som det går lite segare nu under sommaren eller så har jag bara begärt för mycket. Eller iofs du kanske körde på auktion och ej fast pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar alltid sätta ut mina grafikkort osv på det minsta beloppet jag kan tänka mig. Hittills har jag alltid fått det sålt och till priser jag skulle "skämmas" för att begära men det är ju köparna som bestämmer. Brukar gå trögt fram till sista dagen och i vissa fall till de sista minutrarna. Det kostar ingenting om det inte blir sålt (så länge du inte har typ 100 annonser i månaden)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag brukar alltid sätta ut mina grafikkort osv på det minsta beloppet jag kan tänka mig. Hittills har jag alltid fått det sålt och till priser jag skulle "skämmas" för att begära men det är ju köparna som bestämmer. Brukar gå trögt fram till sista dagen och i vissa fall till de sista minutrarna. Det kostar ingenting om det inte blir sålt (så länge du inte har typ 100 annonser i månaden)

Tack för tipset, jag sänkte det fasta priset med hundra kronor för någon dag sedan och när jag vaknade i morse så var det sålt.
Jag körde på fast pris istället för på auktion.