Forumdelen sponsras av

Skärm med USB-C och KVM-switch till rimliga pengar sökes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Skärm med USB-C och KVM-switch till rimliga pengar sökes

Hej!

Jag har börjat leta ny skärm till hemmet. Målbild är
* USB-C för inkoppling och laddning av bärbar
* Displayport/mtosv för stationär
* Inbyggd KVM-switch så jag kan växla mellan datorerna och använda samma mus/tangentbord (byte av ingång växlar alltså från USB-C till USB-A upstream-port typiskt
* 27+ tum
* Syfte är programmering och viss bildbehandling, inte spel
* Troligen helst inte välvd (trångt i källaren)
* Rimligt prissatt!

Finns detta? Tips?

Favoriter är
* Dell U3818Wu
* Dell U3419Wu

som båda funkar exakt som ovan. Väl stora egentligen, men funktionsmässigt rätt. Och dyra! Dell har även en 27-tummare med KVM-switch, men även denna ligger kring 10kkr vilket känns väldigt mycket.

Andra idéer?
/Victor

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@SweVictor: 38-tummaren har jag testat här: https://www.sweclockers.com/test/25304

Generellt har Dells inbyggda switchar fungerat väl. Ett tämligen säkert kort för den funktion du söker. Välvningen är ganska tydlig (2300R) men det är mer en vanesak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

@Laxpudding: Japp, håller med. Kör den på jobbet och tycker den är utmärkt funktionsmässigt, dock väl dyr för hemmabruk. Att slippa välvd är främst för att få ner djupet, funktionsmässigt tycker jag det är trevligt.

/Victor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2008

Har du kollat in Benq pd3200u, jag vet iofs inte om den har usb-c

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Freddeme:

Har du kollat in Benq pd3200u, jag vet iofs inte om den har usb-c

Ser trevlig ut, men som du skriver saknas usb-c och därmed även laddning av laptop...

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av SweVictor:

@Laxpudding: Japp, håller med. Kör den på jobbet och tycker den är utmärkt funktionsmässigt, dock väl dyr för hemmabruk.

Samtidigt finns det nog inte många skärmar som kryssar i samma rutor i din önskelista. USB-C är fortfarande sällsynt. Inbyggd KVM är sällsynt. Både USB-C och KVM är sällsynt i kvadrat och mig veterligen är det endast Dell som greppat den här nischen.

Tur att du inte behöver USB-C, KVM och adaptiv synk på samma gång. Då blir det en jakt som verkar fruktlös än så länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

@Laxpudding: Du har tyvärr säkert rätt. Hursomhelst väldigt bra när det funkar kan jag berätta efter att ha kört två av Dells curved på detta sätt på jobbet (var för sig). Men ja, lite tunnsått. Och generellt väldigt svårt att söka på skärmar med KVM-stöd, USB-C är dock rätt lätt att hitta...

/Victor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Ifall någon mer är ute efter liknande skärm lutar det åt att det i slutändan kommer bli Dells 32-tummare U3219q

Usb-C och A upstream, 32", 4k, HDR och lite annat till det facila priset av 9kkr i skrivande stund.