Steam drar igång 2019 års sommarrea

Permalänk
Melding Plague

Steam drar igång 2019 års sommarrea

Valve håller traditionen vid liv och det har återigen blivit dags för sommarrea hos Steam, där tusentals speltitlar och annan mjukvara får reducerat pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är det här Grand Prix tramset? Tappade helt intresset när jag inte fick se några faktiska titlar utan en Wall of Text.

Permalänk

Nu var det äntligen läge att slå till på Fallout: New Vegas och Fallout 4. Tänk om då man en gång köpt ett spel till en viss maskin, att man då alltid ägde det spelet på alla maskiner. Oj så många olika instanser av en del spel som jag ägt.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Meh. Sist jag shoppade spel hejdlöst var på sommarrean 2013. Har fortfarande inte spelat igenom de spel jag köpte då.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Plockade Two Point Hospital direkt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Meh. Sist jag shoppade spel hejdlöst var på sommarrean 2013. Har fortfarande inte spelat igenom de spel jag köpte då.

Ja många spel ligger och "vilar" på den virtuella spelhyllan, man ska spela dom...senare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Jahopp, Steams butiksida har redan crashat...

Permalänk
Medlem

Pillars of Eternity II + alla DLC för ~300:-, inte fy skam

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

pågår fram tills den 9 juli, bra då vet jag när det är riskfritt för plånboken att starta steam igen

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv

Blir inget köp för mig, skulle möjligen vara om jag hittar något intressant VR-spel då. Köper nästan bara mina PC-spel på GOG idag, samt att Game Pass förstås också används rätt flitigt. Samt en rejäl backlog som jag försöker beta av innan nya backlog-kandidater köps.

Permalänk
Avstängd

Kollade på filmen Hitman 47 på sexan nyss så jag blev sugen på Hitman 2 så slog till när det ändå var rea.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

De flesta vill väl klara av poäng och tjäna i Steam för kort, utbyte och sådant.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Vad är det här Grand Prix tramset? Tappade helt intresset när jag inte fick se några faktiska titlar utan en Wall of Text.

Varför klickar du på den öht? Dock om du har ~5000 points så får du €5 rabatt.
Bara scrolla ned så ser du några spel, på huvudsidan.

Featured har inte haft någon mening de senaste 3 åren förövrigt. Visar bara de mest populära titlarna.
Lika bra att gå in i Top Sellers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

De flesta vill väl klara av poäng och tjäna i Steam för kort, utbyte och sådant.

Poängen kan användas som rabatt i kassan också, runt €5 för ~5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Poängen kan användas som rabatt i kassan också, runt €5 för ~5k

Det är 15'000 tokens, inte fem.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kollat ännu, men gissar på att The Witcher 3 - GOTY edition säljs för 150kr.
(vilket det gjort på varenda rea typ sedan 2 år tillbaka), och det kanske blir ett köp nu!

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola: TW3 är värt fullpris, så lugnt värt!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nu har jag inte kollat ännu, men gissar på att The Witcher 3 - GOTY edition säljs för 150kr.
(vilket det gjort på varenda rea typ sedan 2 år tillbaka), och det kanske blir ett köp nu!

Jag betalade 3-400kr för GOTY versionen för några åt sedan och det var lugnt värt det. Ett av de bästa spelen i modern tid.

Jag funderar på att skaffa AC Odyssey. Även om det fått kritik är det det närmaste Witcher 3 man kan komma känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

tycker dom här stora reorna har blivit sämre, nu är det inget annat än en vanlig helg rea som pågår lite längre med mera spel.

jag ska i alla fall utnyttja tillfället och köpa lite spel jag inte spelat tidigare som myst och baldurs gate
men tragiskt att AAA spelen inte fick någon vidare rabatt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Samma spel som vanligt? jag orkar inte gå genom alla spelen och flesta spelen bryr jag mig inte ens om. Några chansningar tänker jag inte göra

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gott, äntligen den tiden på året som Steam får normalpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag betalade 3-400kr för GOTY versionen för några åt sedan och det var lugnt värt det. Ett av de bästa spelen i modern tid.

Jag funderar på att skaffa AC Odyssey. Även om det fått kritik är det det närmaste Witcher 3 man kan komma känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

I respectfully disagree Försökt spela Witcher 3 två gånger men gett upp mitt under äventyret pga dålig combat och progression som enligt mig är superviktigt för den typen av spel. Jag förstår dock varför många gillar spelet (Fin värld, fin grafik, någorlunda bra karaktärer).

Combat är väldigt enformigt. Progression är typ främst "+8% light attack dmg".

Hade velat se djupare combat, skills, meningsfulla uppgraderingar, kanske att man kunnat tama någon beast som sitt husdjur/sidekick etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

tycker dom här stora reorna har blivit sämre, nu är det inget annat än en vanlig helg rea som pågår lite längre med mera spel.

jag ska i alla fall utnyttja tillfället och köpa lite spel jag inte spelat tidigare som myst och baldurs gate
men tragiskt att AAA spelen inte fick någon vidare rabatt.

Det är ju inte lika "spännande" som deras tidigare flash/daily deals men på det stora hela känns det rätt skönt att det är samma priser som gäller under hela rean och att man inte blir orolig att missa bra deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad är det här Grand Prix tramset?

Ja, jag som har gjort dyra inköp på Steam på sistone borde kunna få ca 500 kr rabatt sammanlagt, men de har sannerligen inte gjort det enkelt att få ut pengarna snabbt. Någon får rätta mig om jag har fel här, men vad jag förstått det funkar det något i den här stilen:

Antingen väntar man till den sjunde för att slippa allt Grand Prix-trams, eller så får man gå med i ett lag, använda boostar (som man får bl a för att ha köpt saker nyligen) för att boosta sitt lag femton gånger, och sedan kan man omvandla de femton boostarna till ca 50 kronors rabatt, och beroende på hur ens lag placerar sig så får man även en chans att vinna ett spel på sin wishlist. Fast för att alls kunna klicka på boost måste man nyligen ha spelat något av sina Steam-spel, gärna ett där man redan har achievements. Och i stort sett alla har valt lag Corgi som rimligtvis borde vinna varje "race".

Så ungefär tror jag att systemet funkar om man vill få ut rabatter.

Permalänk
Medlem

Har Steam kvar att man kan testa spel i 2h och sen returnera om man inte är nöjd? Är sugen på TW3 men är osäker på om min dator kommer orka driva det i någorlunda medelinställningar.

Permalänk
Hedersmedlem

Ooo. Det blir nog köp av VRspelet Moss tror jag.
https://store.steampowered.com/app/846470/Moss/

Eller ja det får nog vänta ett tag - har förlagt plånkan och spärrat alla kort så jag får väl se om jag får nå ny plast att handla med innan rean är slut hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att testa Far Cry 5, speciellt nu när Gold Edition är nere på €29.69:

https://store.steampowered.com/app/552520/Far_Cry_5/

Eller ska man skippa det och köra endast standard? Ni som har spelat detta, tycker ni att DLC:n som ingår i Season Pass (som ingår i Gold Edition) är bra för priset?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Meh. Sist jag shoppade spel hejdlöst var på sommarrean 2013. Har fortfarande inte spelat igenom de spel jag köpte då.

Samma här men ändå är man lika dum och köper något nytt varje år. Men nu kanske det blir bara ett nytt spel denna gång. Hinner aldrig spela igenom de spel i den takt jag köper nya men det är klart när man ser 50% 75% off osv är det alltid svårt att låta bli...

Har inte spelat igenom Kindgom Come Deliverance fast jag köpte det vid lansering och överlag gillat det starkt, t.o.m. Skyrim lämnade på hälft då jag tappade suget litegrann och Fallout 4 har jag inte ens börjat spela. Far Cry 5 spelas även nu väldigt sporadiskt då och då. När man har ont om speltid så prioriterar man dessutom det som man vill spela allra mest så blir ofta att man startar ett nytt som jag sen aldrig spelar igenom...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Köpte Evoland och senaste Wolfenstein inklusive alla DLC kraftigt rabatterat!
Ser fram emot evoland! Ska bara klara Nier Automata först! .....

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ooo. Det blir nog köp av VRspelet Moss tror jag.
https://store.steampowered.com/app/846470/Moss/

Yes, köpte det spelet. Slog till på Space Pirate Trainer också i VR-väg... har legat i wishlisten ett tag.

Utöver det blev det Baba is You, Sekiro och Life is Strange 2 när jag ändå höll på. Spelsommaren 2019 säkrad!