Fototråd, lägg in dina bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
http://img228.exs.cx/img228/3848/sallad6sm.png

Aah det där såg gott ut

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thak
Aah det där såg gott ut

Det kan jag garantera dig att det var :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

mmm, sallad!

här kommer en glad nyhet jag bara måste framföra!
idag kom min kamera i ett paket från Tyskland, och jag är så glad.
det är en Canon A95.
jag fotar inte nånting än, men jag tycker det är kul så jag kanske ska börja lite mer. först måste man lära sig att hantera kameran med bländartal, slutartid och altt vad det heter.

ett bidrag också då. inget speciellt, men jag har visat mina ps-skills genom att redigera bort en skrivbordslampa på vänstersidan (beskurit på tvären också i 3:4)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

glemmy, skulle hellre sett mer av tigerns kropp än luften ovanför honom

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

jo, det är sant. det fanns inte mer än så på fotot.
jag kunde ju gjort bilden 4:3 så det inte blev så mycket luft ovanför förstås.
man får trixa lite med vinkeln eftersom tigern inte är speciellt stor.
hade bländartal F2.8 och slutartid 1/10s.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/sunsef05.jpg

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/sunt07.jpg

Sista bilden blev lite suddig pga mycket zoom/inget stativ

Måste ända säga att jag är grymt impad av alla bidrag i denna tråden.

den sista bilden ser ju ut som om nåt sprängs
shysst bild iförsig

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

Jepp min första bild i tråden

Permalänk
Medlem

Schysst med skuggan tycker jag.
Man ser att eggen är lite skadad.
Det är för lera va?

Dags för en till bild. Min mamma satt och gjorde "läxa" och hade en engelsk-svensk ordbok framför sig så jag tog en bild. Upptäckte att ordet kaos var med och tyckte det var roligt att färga det rött så det skulle sticka ut. Har även ökat kontrasten.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Schysst med skuggan tycker jag.
Man ser att eggen är lite skadad.
Det är för lera va?

Dags för en till bild. Min mamma satt och gjorde "läxa" och hade en engelsk-svensk ordbok framför sig så jag tog en bild. Upptäckte att ordet kaos var med och tyckte det var roligt att färga det rött så det skulle sticka ut. Har även ökat kontrasten.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/IMG_0021.jpg

Fan, det där var en riktigt, riktigt skön bild imho! Typ bästa i tråden, so far. Fett bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Dags för en till bild. Min mamma satt och gjorde "läxa" och hade en engelsk-svensk ordbok framför sig så jag tog en bild. Upptäckte att ordet kaos var med och tyckte det var roligt att färga det rött så det skulle sticka ut. Har även ökat kontrasten.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/IMG_0021.jpg

Fota text. Varför har jag aldrig tänkt på det?

Riktigt snyggt.

Edit: Kan man få se originalet?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apskaft-

Fan, det där var en riktigt, riktigt skön bild imho! Typ bästa i tråden, so far. Fett bra jobbat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini

Fota text. Varför har jag aldrig tänkt på det?

Riktigt snyggt.

Tack killar! Känns riktigt bra när man får beröm.
Man får mycket energi som total nybörjare.

edit: självklart får du det Nagini, ska bara byta dator.. btw, var laddar man upp en 2mb stor bild?

edit2: den var bara på 1,3mb
http://hem.passagen.se/gemensam/IMG_0021.jpg

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Från musikvideoinspelning igår kväll:
(klicka för större bilder)

Ändring: Fler foton

Permalänk
Medlem

Beskuren, höjd contrast/brightness..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emocore
Beskuren, höjd contrast/brightness..
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/shells.jpg

Cool.. sjysst! Gillar det mörka.

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Lite bilder tagna på en vinterpromenad med hunden tidigare idag. Kom iväg lite sen så solen var påväg ner men en del bilder blev det iallafall. Inga jättespännande motiv direkt men det var mest för att lära mig kameran bättre. Hade hoppats på att få se lite folk åka skidor men jag var väl försent ute förmodar jag.

Hunden (Belinda) tyckte jag var seg så hon passade på och gräva lite medans jag fota

Här är jag "in action" Tagen med en nokia 6670. Relativt bra kvalite för att komma från en mobilkamera tycker jag. Bättre än de jag tidigare sett i alla fall.

Permalänk

här har vi en från förra sommaren då

tagen i finland.
finns på fotosidan för kritik om nån vill

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

väldigt fint motiv. men skulle vara skoj om du hade försökt lägga något på högersidan med. vet inte, skapar enligt mig en härligare harmoni i bilden och en mer spännande bild. Fast det är ju bara småskit. Jääävligt snygg bild

edit: feta blåstick i den andra bilden över mig. den med mobilkamera. men för att vara mobil så fast är det bara jag som är emot kameror i mobilen?

Permalänk
Medlem

ja... nu har jag dragit mig tillräckligt länge från att lägga upp bilder så nu får jag väl lägga upp några
börjar med bilderna från sportlovet (från Val Gardena)
då vi inte hade vare sig mycket snö eller sol så fick man passa på när det kom sol de två sista dagarna....tyvärr fanns ju inte snö, så det fick bli pistfotografering

Gunnar flyger!

Jonas stuper!

Axel har stupat!

någon måste ju bära mina stavar när jag fotograferar

Axel kör transportsträcka Tsi German style!! :D:D

Anders drar en sväng i fetingskare. (samma sida som jonas stöp på )

Alltid lika kul. Var tvungen att ta kort på henne

Lift Off!!

Eftermiddags-sol och en massa moln ger en rätt trevlig effekt

En liten paus.....

Isklättring

Lunch!

hmm... nu fick jag inte lägga in fler i en post... haha, ifall någon skriver nåt så kan jag fortsätta, hehe

Permalänk
Medlem

fortsätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
fortsätt

Tackar

Bilderna i förra posten var allt jag hade från Val Gardena, hmm....blev rätt många ändå
Kan lägga in några andra jag tagit sen jag kommit hem också. Hoppas det inte är många som sitter med 56k nu bara

Testade lite grann

Tog denna bild för en kompis som skulle fixa en affish till nån kärleksfest på handelspuben för Göteborgs Universitet. Någon här kanske har sett den hänga nånstans ?

Test test igen

Fick en rätt trevlig effekt på denna tycker jag

nej nej.... nu ska jag sluta! säg gärna vad ni tycker. De flesta av bilderna ligger dessutom ute på fotosidan ifall någon har lust att gå in där o kommentera istället
Har en idé som jag ska försöka överföra till bild lite senare. återkommer om det

Permalänk
Medlem

Mycket fina bilder tycker jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Mycket fina bilder tycker jag

man tackar! nån favorit ?

Permalänk
Medlem

tycke att den sista med cd-skivan var fin Grymt bra skärpa och djup i bilden, och ett coolt motiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fina bilder, OllOlus, speciellt "Lift-off"-bilden.
Vad har du för kamera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emocore
Fina bilder, OllOlus, speciellt "Lift-off"-bilden.
Vad har du för kamera?

tackar!
Jag har en Nikon D70, som jag är väldigt nöjd med

Edit: Har tänkt köpa mig en tele-glugg! har kollat runt lite men får ingen uppfattning om vilken som är bäst. De jag har tittat på är Sigma 70-300mm APO Super II och motsvarande glugg från Tamron. Någon som har någon koll på dessa och komma med lite råd?!?

Permalänk
Medlem

nice bild på cd skivan, jag blivit sugen som fan på Canons D350, sicken kamera för så lite pengar!

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllOlus
Edit: Har tänkt köpa mig en tele-glugg! har kollat runt lite men får ingen uppfattning om vilken som är bäst. De jag har tittat på är Sigma 70-300mm APO Super II och motsvarande glugg från Tamron. Någon som har någon koll på dessa och komma med lite råd?!?

Är också inne på att införskaffa ett tele-zoom. Vill gärna ha ett ljusstark objektiv och har kikat in Sigmas EX 70-200/2,8 HSM (http://www.cyberphoto.se/sigma/70-200.php) som har fått väldigt bra kritik. Är dock lite orolig att 200mm ger för liten förstoring. Skulle också gärna höra ifall ni har andra tips/råd angående tele-zoom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Är också inne på att införskaffa ett tele-zoom. Vill gärna ha ett ljusstark objektiv och har kikat in Sigmas EX 70-200/2,8 HSM (http://www.cyberphoto.se/sigma/70-200.php) som har fått väldigt bra kritik. Är dock lite orolig att 200mm ger för liten förstoring. Skulle också gärna höra ifall ni har andra tips/råd angående tele-zoom.

Du får räkna med att ifall du har en digital kamera så blir det större brännvidder än 70-200. T.ex. på en D70 har jag läst att man får ta brännvidden på linsen x 1.5. Dvs. en 70-200 blir 105-300!

Edit: den där gluggen är tyvärr aningen för dyr för mig. Inte riktigt samma prisklass som de jag skrev

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllOlus
Du får räkna med att ifall du har en digital kamera så blir det större brännvidder än 70-200. T.ex. på en D70 har jag läst att man får ta brännvidden på linsen x 1.5. Dvs. en 70-200 blir 105-300!

Edit: den där gluggen är tyvärr aningen för dyr för mig. Inte riktigt samma prisklass som de jag skrev

Jo det är sant. Har en vanlig (film) systemkamera med 200mm och den ger lite för lite förstoring tycker jag men det är som du säger inte riktig jämförbart med med de digitala (såvida man nu inte är en lycklig ägare av en "full-frame" ). Får väl kika i butiken om inte annat och se vad jag tycker då.

Vad gäller pris så har jag inget emot att betala mindre Finns det nåt annat bra allternativ som är billigare så är ju det alltid intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllOlus
Isklättring

huuumor

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!